×

رنجکش عنوان کرد: تهیه طرح های آمایش شهری ضرورتی برای آستارا است

  • کد نوشته: 40036
  • ۱۳۹۷-۰۹-۲۶
  • 198 بازدید
  • ۰
  • فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: تهیه طرح های آمایش شهری یک ضرورت برای این شهرستان است که باید از سوی شهرداری ها مورد توجه قرار گیرد. به گزارش گیل و دیلم، یونس رنجکش در جلسه تقسیمات کشوری شهرستان آستارا و دیدار با کارشناسان استانداری گیلان اظهار داشت: محدودیت های زمین یکی از مشکلات جدی در توسعه شهرهای آستارا  […]

    رنجکش عنوان کرد: تهیه طرح های آمایش شهری ضرورتی برای آستارا است
  • فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: تهیه طرح های آمایش شهری یک ضرورت برای این شهرستان است که باید از سوی شهرداری ها مورد توجه قرار گیرد.

    به گزارش گیل و دیلم، یونس رنجکش در جلسه تقسیمات کشوری شهرستان آستارا و دیدار با کارشناسان استانداری گیلان اظهار داشت: محدودیت های زمین یکی از مشکلات جدی در توسعه شهرهای آستارا  و لوندویل است که به دلیل شرایط جغرافیایی و قرار گرفتن درمحدوده های دریا، ساحل، کوه و حتی نوار مرزی موجب شده است که از نظر کالبدی در این زمینه  دچار مشکل باشیم .

    وی افزود: جانمایی ها و کاربردی سازی آنها می تواند نقش مهی در بهره مندی صحیح از فضاهای شهرستان داشته باشد.

    وی ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات شهرداری‌ها برای جبران این مشکلات تهیه طرح‌های آمایش برای بهره‌مندی بهتر از زمین‌های موجود است تا در کنار اصلاح بافت های فرسوده، استقرار واحدهای خدماتی و اسکان جمعیت بتوان فرصت های جدیدی را در زمینه اشتغالزایی و سرمایه گذاری فراهم کرد.

    وی گفت: به‌رغم محدودیت‌های موجود ظرفیت‌های بالایی در این شهرستان با توجه به استقرار بندر، راه آهن و گمرک زمینی وجود دارد که سهم بسزایی در توسعه شهرستان آستارا دارند اما خدمات حوزه شهری نیز باید متحول و بهتر شود.

    وی یادآور شد: از مدتها پیش درخواستهایی برای پیوستن بخشهایی از محدوده های روستایی به شهر و همچنین ایجاد شهر جدید در آستارا و توسعه شهر لوندویل در دست بررسی است که امید داریم با در نظر گرفتن شرایط شهرستان و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد طرح های تفصیلی شهرداری‌ها هرچه سریعتر اجرایی شوند.

    وی اضافه کرد: برای تعدای از روستاهای فاقد دهیاری که دهیاری پیشنهاد شده است و منتظر جواب مر اجع مربوطه  در استانداری و وزارت کشور هستیم.

    در ادامه این جلسه هر یک از شهرداران و کارشناسان شهرداری‌ها آستارا و لوندویل توضیحاتی پیرامون اجرای طرح تفصیلی ارائه و خواستار عملیاتی شدن این طرح ها شدند .

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=40036

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *