×

رنج تولید برنج در گیلان رو به کاهش است

  • کد نوشته: 34381
  • ۱۳۹۷-۰۵-۱۰
  • 84 بازدید
  • ۰
  • مدیر امور مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گیلان از استفاده ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه در برداشت برنج گیلان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،حیدر کامیاب در گفت‌وگویی گفت: گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و امسال بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰دستگاه در این مزارع برای برداشت برنج مورد استفاده کشاورزان […]

    رنج تولید برنج در گیلان رو به کاهش است
  • مدیر امور مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گیلان از استفاده ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه در برداشت برنج گیلان خبر داد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،حیدر کامیاب در گفت‌وگویی گفت: گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و امسال بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰دستگاه در این مزارع برای برداشت برنج مورد استفاده کشاورزان قرار می گیرند.

    وی با بیان اینکه برداشت برنج در مراحل مختلف به صورت مکانیزه موجب کاهش هزینه‌های تولید برنج سفید استان می‌شود، اضافه‌ کرد: سال گذشته برای برداشت برنج یک هزار و ۸۰۰ دستگاه در استان وجود داشت.

    کامیاب با اشاره به اینکه توسعه مکانیزاسیون موجب کاهش رنج تولید برنج در گیلان می‌شود، ادامه‌ داد: در حال حاضر شهرستانهای آستانه و لاهیجان در تولید برنج مکانیزه از دیگر شهرستانهای گیلان جلوتر هستند.

    وی با بیان اینکه توسعه مکانیزاسیون در همه شهرستانهای گیلان رو به افزایش است، خاطرنشان کرد: افزایش درآمد کشاورزان از دیگر دستاوردهای تولید برنج به صورت مکانیزه است.

    به گزارش گیل و دیلم، به طور معمول در گیلان ۷۵۰ هزار تن برنج سفید تولید می‌شود و طبق پیش بینی کارشناسان جهاد کشاورزی گیلان امسال از شالیزارهای گیلان یک میلیون و ۲۰۰هزار تن شلتوک برداشت خواهد شد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=34381

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *