×

روزانه ۲ هزار نفر از نمایشگاه های صنایع دستی آستانه اشرفیه بازدید می کنند

  • کد نوشته: 76696
  • ۱۴۰۱-۰۱-۱۰
  • 184 بازدید
  • ۰
  • رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آستانه اشرفیه گفت: در ایام نوروز امسال روزانه بیش از ۲ هزار مسافر و گردشگر از نمایشگاه های صنایع دستی این شهرستان بازدید کردند. به گزارش گیل و دیلم ، محمدعلی عابدی امروز دوشنبه در گفتگویی، با اشاره به اینکه استقبال و بازدید گردشگران از این نمایشگاه […]

    روزانه ۲ هزار نفر از نمایشگاه های صنایع دستی آستانه اشرفیه بازدید می کنند
  • رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آستانه اشرفیه گفت: در ایام نوروز امسال روزانه بیش از ۲ هزار مسافر و گردشگر از نمایشگاه های صنایع دستی این شهرستان بازدید کردند.

    به گزارش گیل و دیلم ، محمدعلی عابدی امروز دوشنبه در گفتگویی، با اشاره به اینکه استقبال و بازدید گردشگران از این نمایشگاه ها همچنان ادامه دارد، افزود: در ایام نوروز امسال تعداد ۲ نمایشگاه صنایع دستی با همکاری این اداره ، شهرداری ها و هنرمندان منطقه در محل کمربندی شهر آستانه اشرفیه و ساحل بندرکیاشهر برپا شده است.

    وی با بیان اینکه تعداد ۴۰ هنرمند در برپایی این نمایشگاه های صنایع دستی مشارکت دارند اظهار داشت: در این نمایشگاه ها آثار صنایع دستی هنرمندان شهرستان چون حصیر بافی ، گلیم بافی ، معرق کاری ، مرواربافی ، سفالگری در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

    رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آستانه اشرفیه یادآور شد که در حاشیه برپایی نمایشگاه صنایع دستی ساحل بندرکیاشهر ، موزه موقت مردم شناسی نیز با همکاری هنرمندان و شهرداری های این منطقه برپا شده است.

    به گفته عابدی در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ اثاثیه قدیمی و لوازم خانگی شامل رادیو، گلیم، فانوس ، کوزه های گلی ، لوازم آشپزی برای آشنایی مسافرین و گردشگران با سبک زندگی بومی و محلی مردم مناطق مختلف شهرستان قرار داده شده است.

    وی به برگزاری ۱۰ کارگاه صنایع دستی نوروزی در منطقه کورکاء آستانه اشرفیه نیز اشاره کرد و گفت: در این کارگاه های صنایع دستی ، مسافرین و گردشگران می توانند از نزدیک با نحوه ساخت انواع صنایع دستی منطقه آشنا شوند.

    رییس اداره میراث فرهنگی آستانه اشرفیه در ادامه با اشاره به اینکه از آغاز تعطیلات نوروز امسال تاکنون بیش از ۳۴ هزار نفر از مسافرین در این شهرستان اقامت داشته‌اند، افزود: طی این مدت ۸۹ هزار و ۴۲۹ نفر گردشگر و مسافر نیز از جاذبه های گردشگری ، مذهبی و تاریخی شهرستان بازدید کرده اند.

    عابدی با بیان اینکه این شهرستان دارای بیش از چهل مکان گردشگری است خاطر نشان کرد: تعداد هفت هتل، هفت دفتر اطلاع رسانی و گردشگری ، سه مهمان پذیر، ۲ مجموعه بوم گردی ، سه مجتمع اقامتی و یکصد واحد رستوران شهری و برون شهری برای ارائه خدمات به مسافرین و گردشگران در این شهرستان فعالیت دارند.

    وی گفت: هم اکنون این شهرستان از وجود ۲۷۷ اتاق یا سوئیت اقامتی فعال،۸۴۱ تخت ، چهار هزار و ۱۹۵ صندلی و دویست سکو نیز برای استفاده مسافرین برخوردار است.

    بارگاه آقا سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) ، آرامگاه دکتر محمد معین، ۳۷ کیلومتر نوار ساحلی ، اسکله و پل چوبی بندرکیاشهر ، تالاب ها و مرداب های طبیعی ، پارک ملی بوجاق بندرکیاشهر ، پارک های ساحلی و دریایی از جمله جاذبه های مذهبی ، علمی ، طبیعی این شهرستان به شمار می روند.

    شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان واقع شده و با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=76696

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *