×

روند فروش اراضی کشاورزی گیلان افزایشی است

  • کد نوشته: 50395
  • ۱۳۹۸-۰۶-۳۰
  • 245 بازدید
  • ۰
  • رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: فروش زمین در گیلان روند افزایشی پیدا کرده است. به گزارش گیل و دیلم، علی درجانی با بیان اینکه در حال حاضر مهم ترین دغدغه بخش کشاورزی جلوگیری از تغییرکاربری زمین های کشاورزی است، گفت:  متاسفانه فروش زمین در گیلان روند افزایشی پیدا کرده است. وی با بیان اینکه فروش […]

    روند فروش اراضی کشاورزی گیلان افزایشی است
  • رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: فروش زمین در گیلان روند افزایشی پیدا کرده است.

    به گزارش گیل و دیلم، علی درجانی با بیان اینکه در حال حاضر مهم ترین دغدغه بخش کشاورزی جلوگیری از تغییرکاربری زمین های کشاورزی است، گفت:  متاسفانه فروش زمین در گیلان روند افزایشی پیدا کرده است.

    وی با بیان اینکه فروش اراضی کشاورزی یکی از عوامل قیمت بالای تمام شده تولید محصول کشاورزی و قیمت پایین عرضه آن است، ادامه داد: ورود علم به مزرعه می تواند این روند را معکوس کند.

    درجانی خاطرنشان کرد: گیلان با وجود موسسات و مراکز مهم علمی، تحقیقاتی و برخورداری از منابع مناسب تولید شرایط ایده عالی را برای رونق بخش کشاورزی و افزایش بهره وری دارد.

    وی راه افزایش درآمد و بهره وری کشاورزی را خروج از کشاورزی سنتی بیان کرد و گفت: با ورود دانش به مزرعه میزان اشتباهات کاهش و کیفت محصول افزایش می یابد.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان  با اشاره به اینکه امسال در تولید برنج سفید نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش داشتیم،افزود: یکی از راهکارهای افزایش درآمد کشاورزان توسعه کشت دوم و پرورش راتون است.

    درجانی، اجرای طرح کشت دوم در اراضی شالیزاری استان گیلان را از راهکارهای اساسی افزایش تولید محصولات کشاورزی، ایجاد اشتغال و تامین نیاز غذایی جامعه دانست و گفت: وجود ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، یک ظرفیت بالقوه در استان است که بهره گیری از این ظرفیت می تواند، خروج از تک محصولی و پایداری تولید را تضمین کند.

    وی از اهداف مهم اجرای این طرح را استفاده بهینه از اراضی شالیزاری استان در تمام طول سال و افزایش درآمد کشاورزان، ایجاد اشتغال در سطح روستاها و مناطق مورد کشت، کاهش مصرف کودهای شیمیایی به دلیل استفاده از بقولات بعنوان کشت دوم در تناوب بیان کرد

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=50395

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *