×

رونق تولید و اشتغال در گرو توسعه صادرات است

  • کد نوشته: 25661
  • ۱۳۹۶-۰۹-۰۶
  • 202 بازدید
  • ۰
  • رونق تولید و اشتغال در گرو صادرات کالا و خدمات با کیفیت است. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم مصطفی سالاری، امروز در گرامیداشت روز ملی صادرات که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، گفت: اگر چه کاهش وزنی صادرات غیر نفتی در گیلان داشتیم، اما افزایش ریالی را در بخش صادرات غیر […]

    رونق تولید و اشتغال در گرو توسعه صادرات است
  • رونق تولید و اشتغال در گرو صادرات کالا و خدمات با کیفیت است.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم مصطفی سالاری، امروز در گرامیداشت روز ملی صادرات که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، گفت: اگر چه کاهش وزنی صادرات غیر نفتی در گیلان داشتیم، اما افزایش ریالی را در بخش صادرات غیر نفتی شاهد بودیم و این یعنی اینکه کالاها کیفی بودند و با قیمت خوب فروخته شدند.

    وی با اشاره به اینکه ما اعتقاد به حذف مالیات نداریم، افزود: باید بخش خصوصی در کنار پرداخت مالیات وضعیتش به گونه ای باشد که خوب هم سود داشته باشد و ما باید این زمینه و بسترها را فراهم کنیم.

    استاندار گیلان ادامه داد:رابطه کشورها بر رونق بازارها تاثیر گذارند و همه تلاش ها این است موانع را در این بخش ها رفع کنیم.

    سالاری گفت: می خواهیم تصمیمات را با بخش خصوصی بگیریم اما باید برای حل مشکلات پیگیری ها هم دیده شود و راه حل هم از سوی بخش های دولتی و خصوصی تبادل شود.

    وی خاطر نشان کرد:یکی از زمینه های کاهش اتکا به اقتصاد مبتنی بر نفت، توجه به صادرات کالاهای غیر نفتی است که طی سالهای اخیر اعطای تسهیلات به بخش های اقتصادی به عنوان ابزاری برای رشد و توسعه از اقدامات حمایتی در این مسیر به شمار می رود.

    استاندار گیلان گفت: رونق تولید و اشتغال در گرو صادرات خوب است و هرگاه توسعه صادرات داشته باشیم، شاهد رونق بخش اقتصادی استان خواهیم بود.

    وی افزود: گسترش میزان صادارت غیرنفتی نقشی موثر در افزایش سطح اشتغال جامعه،تداوم و گسترش چرخه تولید و شکوفایی اقتصادی دارد، که برای دستیابی به آن با تحرکات دیپلماسی که صورت گرفته است گامهای موثری به سمت حذف موانع تعرفه ای و کاهش تعرفه ها برداشته شده که در افزایش سهم کشور در رقابتهای بین المللی توجه ویژه به جهش صادراتی امری مهم است.

    دکتر سالاری ادامه داد: با توجه به اهمیت ویژه تجارت خارجی به عنوان موتور رشد اقتصاد کشور،ارتقا دانش و تجربه برای توسعه اقتصادی از زیربناهای اصلی صادرات محسوب می شود که بنگاههای داخلی با طرح های حمایت دولت می توانند با استفاده از خدمات مدیریتی،استراتژی بازاریابی، بهبود تکنولوژی و همچنین توسعه حمل و نقل و ارتباط و خدمات به واسطه رشد بخش صادراتی از منافع ناشی از آن بهره ببرند.

    استاندار گیلان خاطرنشان کرد: با قرار گرفتن در آستانه بهره برداری از راه آهن نقش تاثیرگذار استان گیلان با دارا بودن شرایط اقلیمی خاص جغرافیای ،گردشگری ،تولیدات برتر کشاورزی ،وجود منطقه آزاد انزلی و احداث بندر کاسپین و گسترش ارتباطات اقتصادی با کشورهای همسایه در افزایش سطح مبادلات و صادرات غیر نفتی را بسیار پر رنگتر می کند

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=25661

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *