×

رگبار و صاعقه شدید در گیلان

  • کد نوشته: 47817
  • ۱۳۹۸-۰۴-۱۸
  • 144 بازدید
  • ۰
  • سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان با اشاره به موج جدید بارشی در استان، از وقوع رگبار و صاعقه در بعضی نقاط به صورت موقتی شدید خبر داد. به گزارش گیل و دیلم، مازیار غلامی ظهر سه شنبه در گفت وگویی بیان داشت: تحلیل جدیدترین نقشه های هواشناسی نشان دهنده عبور […]

    رگبار و صاعقه شدید در گیلان
  • سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان با اشاره به موج جدید بارشی در استان، از وقوع رگبار و صاعقه در بعضی نقاط به صورت موقتی شدید خبر داد.

    به گزارش گیل و دیلم، مازیار غلامی ظهر سه شنبه در گفت وگویی بیان داشت: تحلیل جدیدترین نقشه های هواشناسی نشان دهنده عبور تناوبی امواج ناپایدار تا اوایل هفته آینده از منطقه می باشد که بر این اساس طی این مدت، گاهی افزایش ابر، وزش باد و رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ (در مناطق مستعد بویژه ارتفاعات و دامنه ها) پیش بینی می شود.

    وی ادامه داد: علاوه بر موارد مذکور، برای فردا (چهارشنبه) کاهش نسبی دما بین ۲ تا ۴ درجه سلسیوس مورد انتظار است همچنین با توجه به ماهیت بارش های رگباری، در بعضی نقاط رگبار و رعدوبرق و وزش باد، موقتی شدید پیش بینی می شود.

    غلامی به بخش های مختلف کشاورزی نظیر شالیکاران، مرغداری ها، گلخانه داران، پرورش دهندگان ماهی و … توصیه کرد که ضمن توجه به شرایط بارش رگبار و رعدوبرق، اقدامات لازم را بعمل آورند.

    وی همچنین از بخش های مختلف اجرایی استان همچون مدیریت بحران، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، شرکت های آب و برق، سازمان آتش نشانی و … خواست با توجه به این اطلاعیه، تمهیدات مربوطه را اتخاذ کنند.

    وی آسمان امروز گیلان را صاف تا نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد، پاره ای نقاط رگبار و رعد و برق عنوان و برای فردا نیز آسمان استان را کمی تا نیمه ابری، بعضی نقاط ابری، رگبار و رعد و برق و وزش باد، کاهش نسبی دما پیش بینی کرد.

    غلامی بیشینه دمای گیلان طی شبانه روز گذشته را با ۳۲ درجه مربوط به بندانزلی، منجیل و رودبار و کمینه دمای فردا را مربوط به دیلمان با ۱۴ درجه ذکر کرد.

    سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان بیشینه دمای امروز رشت را ۳۳ درجه و کمینه دمای فردا در مرکز استان را ۲۳ درجه عنوان کرد.

    به گفته غلامی، ارتفاع موج دریا طی امروز بین ۱ /‏‬ ۰ تا ۶ / ‏‬۰ متر، دمای آب ۲۹ درجه سلیسوس و شرایط برای شنا با احتیاط مناسب است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=47817

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *