×

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان: فرسودگی بیمارستان‌ها از چالش‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان است

  • کد نوشته: 27479
  • ۱۳۹۶-۱۰-۲۰
  • 60 بازدید
  • ۰
  • رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیمارستان‌های فرسوده را یکی از چالش‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان دانست و گفت:نداشتن بیمارستان جامع از دیگر چالش‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان است. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،دکتر شاهرخ یوسف‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد با […]

    رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:  فرسودگی بیمارستان‌ها از چالش‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان است
  • رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیمارستان‌های فرسوده را یکی از چالش‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان دانست و گفت:نداشتن بیمارستان جامع از دیگر چالش‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،دکتر شاهرخ یوسف‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ هزار پرسنل در حوزه‌های مختلف در دانشگاه علوم پزشکی گیلان فعالیت دارند، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان دارای ۲۶ بیمارستان، ۹۶ مرکز جامع روستایی، ۹۴ مرکز جامع شهری و ۹۶۰ خانه بهداشت است.

    وی با اشاره به تحصیل ۵ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف در دانشگاه علوم پزشکی گیلان،گفت:دانشگاه علوم پزشکی گیلان دارای ۱۷ رشته تخصصی و ۳ رشته فوق تخصصی است.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تشکیل دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال ۶۴، افزود:سال ۶۴ نقطه عطفی در تبدیل وزارت بهداری به وزارت بهداشت و درمان بود.

    یوسف‌زاده بیمارستان‌های فرسوده را یکی از چالش‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان دانست و گفت: نداشتن بیمارستان جامع از دیگر چالش‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

    وی با بیان اینکه طی ۵۰ سال گذشته هیچ بیمارستانی در استان راه‌اندازی نشده است،تصریح کرد:با اجرای طرح تحول نظام سلامت ساخت بیمارستان‌های جدید در دستور کار دانشگاه قرار گرفت.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به انباشت بدهی‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان از سالیان گذشته،افزود: بیشترین بدهکاری مربوط به چهار سال اخیر است.

    یوسف‌زاده میزان بدهی دانشگاه علوم پزشکی گیلان را ۳۳۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود:با احتساب دریافت مطالبات این میزان بدهی به ۶۵ میلیارد تومان تقلیل یافت.

    وی با بیان اینکه ۲۰درصد بدهی دانشگاه علوم پزشکی گیلان مربوط به داروها و تجهیزات پزشکی است،گفت:۳۰ میلیارد تومان بدهی دانشگاه به داروسازی‌ها از طریق اوراق پرداخت ‌شده اما همچنان در مبحث تجهیزات پزشکی مشکلاتی به دانشگاه علوم پزشکی تحمیل می‌شود.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تدوین سند راهبردی،اضافه کرد: در این الگو با بهره‌گیری از مدل مدیریتی راه‌های رشد دانشگاه بصورت متوازن در تمام بخش‌ها پیش‌بینی شده است.

    یوسف‌زاده عدالت محوری،پایبندی به اخلاق حرفه‌ای،ارزش آفرینی برای ذینفعان، دانش محوری،خلاقیت و نوآوری و چابکی در ارائه خدمات را از ارزش‌های مورد پایبندی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در برنامه راهبردی عنوان کرد.

    وی از امحاء زباله‌های عفونی بیمارستانی در گیلان خبر داد و گفت:سال گذشته در زمینی به مساحت هزار متر زباله‌های عفونی که در منطقه سراوان انباشت شده بود امحاء شد، همچنین ۲۰۰ تن زباله عفونی از زیر خاک در این منطقه جمع آوری و امحاء شد.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان سن امید به زندگی در گیلان را ۷۴ سال بیان کرد و افزود:در ابتدای انقلاب سن امید به زندگی ۵۴ سال بوده است.

    یوسف‌زاده از توسعه بخش‌های اورژانس در بیمارستان‌های رازی،حشمت و پورسینا با توجه به حجم زیاد مراجعه بیماران خبر داد و گفت:اورژانس این سه بیمارستان به طور ویژه در حال ساخت است و اورژانس بیمارستان پورسینا تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

    وی با اشاره به شروع ساخت ۱۰ کلینیک ویژه در شهرستان‌های رودسر، لنگرود، لاهیجان،آستانه اشرفیه،فومن، رشت، صومعه سرا، تالش و آستارا اضافه کرد: این کلینیک‌ها از ۲۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه گیلان دارای ۱۰ هسته فناوری و ۲ مرکز رشد است،تصریح کرد: با توجه به گیاهان دارویی و دیگر ظرفیت‌های علمی می‌توان با استفاده از علم و دانش تولید ثروت کرد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=27479

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *