×

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد: کوتاه شدن دست زمین‌خواران از اراضی شالیزاری

  • کد نوشته: 17968
  • ۱۳۹۶-۰۴-۲۱
  • 157 بازدید
  • ۰
  • رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان از کوتاه شدن دست زمین‌خواران از اراضی شالیزاری در سالهای اخیر خبر داد. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» مهندس علیرضا شعبان‌نژاد در خصوص زمین‌خواری و تغییرکاربری های غیرمجاز در استان گفت: فعالیت اقتصادی در جایی که سودآور باشد،تداوم خواهد داشت و برای جلوگیری از تغییر کاربری باید درآمد کشاورزان […]

    رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد:  کوتاه شدن دست زمین‌خواران از اراضی شالیزاری
  • رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان از کوتاه شدن دست زمین‌خواران از اراضی شالیزاری در سالهای اخیر خبر داد.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» مهندس علیرضا شعبان‌نژاد در خصوص زمین‌خواری و تغییرکاربری های غیرمجاز در استان گفت: فعالیت اقتصادی در جایی که سودآور باشد،تداوم خواهد داشت و برای جلوگیری از تغییر کاربری باید درآمد کشاورزان رو به افزایش باشد.

    وی با بیان اینکه اغلب کشاورزان ما نسبت به حفظ زمین‌هایشان تعصب دارند،افزود: افراد سودجویی هم هستند که با نیت پلید زمین‌های کشاورزی را با ترفندهای مختلف از کشاورزان کم درآمد خریداری می‌کنند و با سود هنگفت به دیگران می فروشند و این نوع فعالیت زمین‌خواری محسوب می‌شود.

    رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان خاطرنشان‌ کرد: به شدت با زمین خواران در گیلان برخورد می‌شود و مراجع قضایی همکاری بسیار خوبی با سازمان جهاد کشاورزی دارند.

    شعبان نژاد با بیان اینکه در گیلان چالش خرده مالکی داریم و مساحت اراضی گیلان به طور میانگین ۵دهم هکتار و ۷دهم هکتار در زراعت و باغبانی است،ادامه داد:برای تسهیل در کار کشاورزی و کاهش سختی کار باید فعالیت در این بخش را از حالت دستی به سمت مکانیزاسیون پیش ببریم و برای تحقق این امر سال گذشته ۵۰میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

    وی تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری را یکی دیگر از عوامل کاهش هزینه‌های تولید برنج و ارتقای درآمد کشاورزان عنوان کرد و گفت: اقدامات گسترده‌ای برای توسعه تجهیز و نوسازی‌ شالیزارها انجام شده است و همچنان ادامه دارد.

    رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان با بیان اینکه دادن یارانه به تولیدکننده می‌تواند چرخه تولید را درست بچرخاند،تصریح کرد: ثابت ماندن قیمت کودشیمیایی به مدت ۵سال، انجام آبیاری‌های قطره‌ای رایگان،توزیع ۶۰۰ تن بذر اصلاح شده،تجهیز و نوسازی رایگان و … از جمله یارانه‌هایی است که برای به کشاورزی گیلان اختصاص یافته است.

    شعبان‌نژاد گفت: برای جلوگیری از تغییرکاربری‌ها به زیرساخت‌های فرهنگی و آموزشی بیشتری نیاز داریم.

    وی اضافه کرد:در سال ۹۲،از طریق کمسیون تبصره یک ماده یک،قریب ۵۷هکتار تغییرکاربری را در اراضی شاهد بودیم که در سال ۹۵به ۵/۱ هکتار رسانده شده است،افزود: اجازه ساخت‌و‌سازهای مجاز به مردم به سمت اراضی کشاورزی درجه ۳یا اراضی غیر قابل کشت هدایت شده است.

    رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت:هدف مهم ما این است دست‌های طمع کاران را از اراضی کشاورزی کوتاه کنیم و نتایج موفقی کسب شده است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=17968

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *