×

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان: کشاورزان توانمند قهرمانان ملی هستند

  • کد نوشته: 26514
  • ۱۳۹۶-۰۹-۲۹
  • 136 بازدید
  • ۰
  • رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت:رونق گردشگری و بوم گردی در گرو رونق بخش کشاورزی است. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،علیرضا شعبان نژاد در جلسه تقدیر از فعالان برتر بخش کشاورزی گیلان که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزاری شد، گفت: تولید کنندگان برتر در بخش کشاورزی قهرمانان ملی هستند و حمایت […]

    رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان: کشاورزان توانمند قهرمانان ملی هستند
  • رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت:رونق گردشگری و بوم گردی در گرو رونق بخش کشاورزی است.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،علیرضا شعبان نژاد در جلسه تقدیر از فعالان برتر بخش کشاورزی گیلان که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزاری شد، گفت: تولید کنندگان برتر در بخش کشاورزی قهرمانان ملی هستند و حمایت از آنها منجر به توسعه سایر بخش های کشاورزی می شود.

    وی خرده مالکی را از مشکلات بخش کشاورزی گیلان دانست و گفت: باید با کشت چند محصولی پرداختن به تولید محصولات کشاورزی را برای کشاورزان به صرفه تر کنیم.

    شعبان نژاد ادامه داد: ما چاره ای جز بالابردن بهره وری تولید محصولات نداریم و این هدف با تجهیز و نوسازی می تواند در ارتقای این بهره وری به ما کمک کند.

    وی کاهش سختی تولید برنج را از دیگر دستاوردهای توسعه و گسترش یکپارچه سازی در شالیزارها دانست و گفت: کشاورزی گیلان به سمت یکپارچه سازی می رود و مکانیزه شدن اگر چه موجب از بین رفتن برخی از مشاغل می شود و ما برنامه داریم مشاغل جدیدی را جایگزین کنیم.

    رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه، بیش از ۳۰۰میلیارد تومان اعتبار برای رونق تولید بخش کشاورزی گیلان اختصاص یافته است، تصریح کرد: جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و ماندگاری روستایی زادگان در زادگاهشان از دستاوردهای تجهیز شالیزارها و اختصاص اعتبار به بخش کشاورزی گیلان است.

    وی به رفع معضل اصلی کود در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت:در حال حاضر بیش از ۲۱رقم کودی در انبارها موجود است و کشاورزان با استفاده از راهنمای کارشناسان بخش کشاورزی به متقاضیان پس از آزمایش خاک کود لازم را ارائه می دهند.

    وی افزود: برای رونق تولید محصولات کشاورزی خط های اعتباری متنوعی به بخش کشاورزی اختصاص داده شده است و انتظار داریم رقم سود در به بخش کشاورزی یک رقمی شود.

    رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان ،کشاورزی را موتور محرکه سایر بخش های اقتصادی دانست و گفت: کشاورزی موجب رونق بخش کشاورزی نیز می شود، زیرا این مزارع کشاورزی زیبا هستند که جذب گردشگر به گیلان را رونق می بخشند/ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=26514

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *