×

رییس سازمان چای : تسهیلات به چایکاران دو برابر می شود / بیش از ۸۰ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد

  • کد نوشته: 27079
  • ۱۳۹۶-۱۰-۰۹
  • 165 بازدید
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، رئیس سازمان چای از پرداخت بیش از ۸۰ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: درصدد هستیم تا میزان تسهیلات به چایکاران را تا پایان امسال به ۳۰ میلیارد تومان یعنی حدود دو برابر سال گذشته افزایش دهیم . محمد ولی روزبهان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار […]

    رییس سازمان چای : تسهیلات به چایکاران دو برابر می شود / بیش از ۸۰ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد
  • به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، رئیس سازمان چای از پرداخت بیش از ۸۰ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: درصدد هستیم تا میزان تسهیلات به چایکاران را تا پایان امسال به ۳۰ میلیارد تومان یعنی حدود دو برابر سال گذشته افزایش دهیم .

    محمد ولی روزبهان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در سال جاری حدود ۱۰۸ هزار تن برگ سبز چای به ارزش حدود ۲۰۳ میلیارد تومان تولید و از چایکاران خریداری شد که تاکنون ۱۶۳ میلیارد تومان را به حساب آنها واریز کردیم و مابقی آن به زودی تامین و پرداخت می‌شود .

    وی با اشاره به پرداخت حدود ۸۰ درصدی مطالبات چایکاران، افزود: در سال گذشته حدود ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات به چایکاران پرداخت شده بود، اما در سال جاری این عدد به حدود ۳۰ میلیارد تومان می‌رسد و از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸ میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد ۴ درصد به چایکاران داده شده است .

    رئیس سازمان چای با اشاره به روند افزایش تولید برگ سبز چای در کشور خاطرنشان کرد: تولید چای کشور با افزایش چشمگیری از ۱۴ هزار و ۶۰۰ تن چای خشک در سال ۱۳۹۳ به ۳۱ هزار تن در سال گذشته رسید و در سال جاری نیز با توجه به وضعیت هوا توانستیم ۲۴ هزار تن چای خشک در کشور تولید کنیم که این روند همچنان ادامه دارد .

    روزبهان با اشاره به احیای ۴۰۰۰ باغ غیرفعال چای تصریح کرد: در حال حاضر ۲۱ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ فعال چای در کشور وجود دارد که حدود چهار هزار هکتار آن بهسازی شده‌اند.

    به گفته وی، با اصلاح باغات چای کیفیت و کمیت محصول تغییر می یابد که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد. /ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=27079

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *