×

رییس سازمان چای کشور خبر داد: افزایش بسته‌های حمایتی برای چایکاران

  • کد نوشته: 15424
  • ۱۳۹۶-۰۲-۰۳
  • 105 بازدید
  • ۰
  • رییس سازمان چای کشور گفت: امسال دولت بیشتر از سال قبل بسته‌های حمایتی را برای چایکاران در نظر دارد. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» دکتر روزبهان در خصوص وضعیت چای سنواتی و فروش چای های سنواتی گفت:چای سنواتی یعنی چای که از تولید آن بیش از سه سال گذشته باشد که قابلیت شرب […]

    رییس سازمان چای کشور خبر داد:  افزایش بسته‌های حمایتی برای چایکاران
  • رییس سازمان چای کشور گفت: امسال دولت بیشتر از سال قبل بسته‌های حمایتی را برای چایکاران در نظر دارد.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» دکتر روزبهان در خصوص وضعیت چای سنواتی و فروش چای های سنواتی گفت:چای سنواتی یعنی چای که از تولید آن بیش از سه سال گذشته باشد که قابلیت شرب ندارد، با توجه به نظر سازمان غذا و دارو و استاندارد چای از تاریخ تولید فقط سه سال قابلیت شرب دارد،آنهم در صورتی که در شرایط مناسبی انبار شده باشد.

    وی افزود:بعد از سال ۸۹ هیچ چای بیش از سه سال باقی نماند و حتی باقیمانده تولید سال ۹۳ در سال ۹۴ فروش رفت.

    روزبهان ادامه داد:چای‌های سنواتی موجود با مساعدت دستگاههای ذیربط و قوه قضائیه در انبارهای پلمپ شده باقی ماند و حتی ۳۰هزار تن از چایهای موجود از سال ۷۹ بنابر مصوبه دولت مقرر شد فقط برای مصارف صنعتی و با کنترل دستگاههای ذیربط به خارج از کشور صادر شود.

    رییس سازمان چای کشور تصریح ‌کرد:همه این عوامل کمک کرد تا مشکل چای معروف به سنواتی حل و فصل شود، همچنین در جواب به وضعیت تغییر کاربری باغات چای با صراحت با تغییرکاربری به شدت مخالفیم.

    وی افزود:از طریق ادارات چای به سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت امور اراضی و مسئولین اعلام می کنیم و آنها برخوردهای لازم را انجام می‌دهند.

    رییس سازمان چای کشور با توجه به نزدیک شدن برداشت برگ سبزچای برای سال جدید دولت تدبیر و امید چه برنامه ای دارد و سهم دولت و سهم کارخانجات از قیمت خرید برگ سبز چقدر است، تصریح کرد: برنامه دولت استمرار خرید تضمینی است یعنی به هیچ وجه دولت در شرایط کنونی و تا زمانی که چای نیاز به خرید تضمینی داشته باشد، از این مساله عدول نخواهد کرد.

    روزبهان گفت:در بودجه سالیانه خرید تضمینی پیش بینی شده است. با توجه به شرایط جوی مناسب و سرمای هوا در هفته دوم اردیبهشت چین شروع می شود. امسال دولت مثل سال قبل و بیشتر از سال قبل بسته‌های حمایتی را برای چایکاران دارد از جمله آبیاری تحت فشار با پرداخت ۸۵% هزینه آبیاری و پرداخت وامهای بدون بهره ۵ ساله که جزو حمایتهای دولت است.

    به گزارش گیل و دیلم،در سالجاری با مصوبه شورای اقتصاد ۷ درصد افزایش قیمت برگ سبز چای را شاهد بودیم./ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=15424

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *