×

رییس سازمان چای کشور خبر داد: کاهش ۳۰ درصدی تولید چای در چین بهاره امسال

  • کد نوشته: 31461
  • ۱۳۹۷-۰۲-۱۹
  • 135 بازدید
  • ۰
  • رییس سازمان چای کشور گفت: پیش بینی میشود،در چین بهاره شاهد کاهش ۳۰درصدی تولید محصول باشیم. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،محمدولی روزبهان در گفت‌و‌گویی به پرداخت وام های مختلف برای افزایش تولید چای در کشور اشاره کرد و گفت:برای آبیاری تحت فشار که می‌تواند درآمد چایکار را  چهار برابر کند، ۸۵ رصد هزینه آبیاری […]

    رییس سازمان چای کشور خبر داد: کاهش ۳۰ درصدی تولید چای در چین بهاره امسال
  • رییس سازمان چای کشور گفت: پیش بینی میشود،در چین بهاره شاهد کاهش ۳۰درصدی تولید محصول باشیم.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،محمدولی روزبهان در گفت‌و‌گویی به پرداخت وام های مختلف برای افزایش تولید چای در کشور اشاره کرد و گفت:برای آبیاری تحت فشار که می‌تواند درآمد چایکار را  چهار برابر کند، ۸۵ رصد هزینه آبیاری را به صورت یارانه پرداخت می‌کنیم.

    وی افزود: به جهت شرایط ویژه ای که چای دارد،شورای اقتصاد با افزایش ۴درصدی نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای موافقت کرده است.

    روزبهان ادامه داد: در کنار افزایش ۴درصدی قیمت خرید تضمینی، اقدامات دیگری نظیر خرید ۱۶۰۰دستگاه موتور برچین طی دو سال بین کشاورزان توزیع کردیم تا هزینه برداشت محصول را کاهش دهیم.

    وی خاطر نشان کرد: نرخ عمومی محصولات کشاورزی در اغلب مواقع پاسخگوی همه هزینه‌های تولید نیست.هزینه کارگری در چای و سایر محصولات بالا است و اینها می‌تواند،قیمت تمام شده محصول را بالا ببرد.

    رییس سازمان چای کشور گفت: به دنبال افزایش راندمان تولید و کاهش هزینه‌های محصول از جمله هزینه برداشت چای هستیم.

    وی افزود: سالجاری با شرایط آب و هوایی مناسب آغاز کردیم، روزهای اول گرمای خوبی داشتیم،اما سرمای اواخر فروردین ماه خسارت به محصولات وارد کرد و بر تولید امسال اثر منفی گذاشت.

    محمدولی روزبهان خاطر نشان کرد: در ۱۷روز امسال که برداشت آغاز شده است،نسبت به ۱۷روز سال گذشته با کاهش تولید محصول مواجه هستیم و در مجموع پیش بینی میشود،در چین بهاره  شاهد کاهش ۳۰درصدی تولید محصول باشیم.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴۹کارخانه چایسازی فعال هستند، افزود: امسال چون تراکم نداشتیم شاهد تولید چای بسیار کیفی هستیم.  

    ریس سازمان چای کشور با بیان اینکه امسال در پرداخت قدرالسهم کارخانجات چای برای برگ های سبز چای درجه یک و درجه دو  تغییری ایجاد شده است، تصریح کرد: همواره ۶۰درصد قیمت برگ سبز چای از سوی دولت و ۰درصد از سوی کارخانجات پرداخت می‌شد،این در حالیست که امسال برای ارتقای کیفیت اقدامی انجام شد و قدرالسهم کارخانجات را برای برگ سبز درجه یک ۴۱ درصد و درجه ۲ را ۴۴ درصد تعیین کرده ایم.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=31461

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *