×

سالانه ۱۷ هزار تن برگ چای در شفت تولید می‌شود

  • کد نوشته: 40721
  • ۱۳۹۷-۱۰-۱۴
  • 51 بازدید
  • ۰
  • فرماندار شفت با اشاره به اینکه شفت ۳۲ هزار هکتار پوشش جنگلی و ۵۲۰ هکتار توتستان دارد و این شهرستان با تولید ۹۰تن پیله تر رتبه دوم استان را دارد گفت: از ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار باغ‌های چای شفت سالانه ۱۷ هزار تن برگ چای تولید می‌شود. به گزارش گیل و دیلم ،محمدرضا محسنی در […]

    سالانه ۱۷ هزار تن برگ چای در شفت تولید می‌شود
  • فرماندار شفت با اشاره به اینکه شفت ۳۲ هزار هکتار پوشش جنگلی و ۵۲۰ هکتار توتستان دارد و این شهرستان با تولید ۹۰تن پیله تر رتبه دوم استان را دارد گفت: از ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار باغ‌های چای شفت سالانه ۱۷ هزار تن برگ چای تولید می‌شود.

    به گزارش گیل و دیلم ،محمدرضا محسنی در نشست کارگروه رفع موانع تولید شهرستان شفت با اشاره به اینکه جمعیت ۵۴ هزار و ۲۲۶ نفری شفت در دو بخش مرکزی و احمدسرگوراب در قالب ۹۵ روستا زندگی می‌کنند اظهار کرد: بیش از ۴۳ هزار نفر از مردم این شهرستان در روستاها به کار و تلاش می‌پردازند و این یک ظرفیت محسوب می‌شود . 

    وی با بیان اینکه کشاورزی، صنعت و گردشگری از مهمترین توانمندی‌های این شهرستان هستند افزود: از ۱۴ هزار و ۳۳۰ هکتار اراضی شالی شفت سالانه ۴۵هزار تن برنج سفید استحصال می‌شود . 

    فرماندار شفت در ادامه با اشاره به اینکه شفت ۳۲ هزار هکتار پوشش جنگلی و ۵۲۰ هکتار توتستان دارد و این شهرستان با تولید ۹۰تن پیله تر رتبه دوم استان را دارد گفت: از ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار باغ‌های چای شفت سالانه ۱۷ هزار تن برگ چای تولید می‌شود . 

    محسنی با بیان اینکه ۴۷ واحد مرغداری در شفت فعالیت و بالغ بر ۵هزار و ۸۵۰ تن گوشت سفید تولید می‌کنند افزود: ظرفیت تولید گوشت قرمز در این شهرستان به ۲هزار و ۱۱۰ تن می‌رسد . 

    نماینده عالی دولت در شفت با اشاره به اینکه سالانه ۶ هزار و ۶۰۰ تن ماهیان گرمابی و ۱۰۰ تن ماهیان در سردابی در این شهرستان تولید می‌شود یادآور شد: توسعه کشاورزی این خطه نیازمند نگاهی یژه است . 

    وی با بیان اینکه شفت یکی از بکرترین طبیعت گیلان را دارا است افزود: ۳۲ هکتار جنگل، ۱۳ هزار هکتار مراتع، آبشارهای بسیار زیبا و وجود دو منطقه سیاحتی و زیارتی امامزاده ابرهیم و اسحاق(ع) سبب شده است تا سالانه هزاران گردشگر از نقاط مختلف این شهرستان بازدید کنند . 

    محسنی با اشاره به اینکه از ۳۶۰ واحد ابلاغ شده بوم گردی در شهرستان شفت تاکنون تقاضای ۲۲۶ واحد در گارگروه مرتبط تصویب شده و برای ۳۹ واحد نیز پروانه ساخت صادر شده است ادامه داد: از ۱۵ میلیارد تومان تقاضای تسهیلات واحدهای بوم گردی ۷۱۴ میلیون تومان در قالب ۵ پرونده به مرحله انعقاد قرار داد رسیده است . 

    فرماندار شفت در ادامه با بیان اینکه دو شهرک صنعتی خرفکل و خرطوم به ترتیب با وسعت ۴۶ و۲۰ هکتار در این شهرستان وجود دارد خاطرنشان کرد: شهرک صنعتی خرطوم نیازمند زیرساخت‌های گاز و تلفن است و هم اکنون در بخش گیاهان کاشت گیاهان دارویی، فرآوری و بسته بندی آن سرمایه گذار متقاضی دارد . 

    وی با اشاره به اینکه از کل مجموع ۱۲۳ واحد صنعتی موجود در شهرستان ۶۶ واحد در داخل محدوده شهرک‌های صنعتی قرار دارند که ۳۵ واحد فعال، ۵ واحد نیمه فعال و ۱۶ واحد نیز غیر فعال هستند افزود: تعداد واحدهای خارج از محدوده شهرک صنعتی به ۵۷ می‌رسد که از این تعداد ۳۳ واحد فعال، ۸ واحد نیمه فعال و ۱۶ واحد غیر فعال هستند . 

    نماینده عالی دولت در شفت با بیان اینکه از نیمه دوم سال ۹۶ تا دی ماه ۹۷ با پرداخت ۲۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان در قالب ۴۸ طرح برای ۴۴۳ نفر شغل ایجاد شده است گفت: در سال گذشته ۲۰ میلیارد و در سال جاری بیش از ۱۳.۵ میلیارد تومان به واحدهای تولیدی شهرستان شفت در قالب طرح رونق تولید پرداخت شده است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=40721

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *