×

سختی تولید برنج در گیلان کاهش یافت

  • کد نوشته: 17618
  • ۱۳۹۶-۰۴-۱۳
  • 81 بازدید
  • ۰
  • با افزایش تولید مکانیزه برنج سختی تولید این محصول در گیلان کاهش یافت. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» حیدر کامیاب رییس اداره مکانیزاسیون جهادکشاورزی گیلان با اشاره به اینکه گیلان ۲۳۸هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، گفت: سال گذشته تولید مکانیزه برنج در ۸۶هزار هکتار از شالیزارهای گیلان انجام شده بود، که امسال به […]

    سختی تولید برنج در گیلان کاهش یافت
  • با افزایش تولید مکانیزه برنج سختی تولید این محصول در گیلان کاهش یافت.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» حیدر کامیاب رییس اداره مکانیزاسیون جهادکشاورزی گیلان با اشاره به اینکه گیلان ۲۳۸هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، گفت: سال گذشته تولید مکانیزه برنج در ۸۶هزار هکتار از شالیزارهای گیلان انجام شده بود، که امسال به ۱۰۳ هزار هکتار افزایش یافت.

    وی افزود: افزایش چشمگیر مکانیزاسیون مزارع برنج را در همه شهرستانهای گیلان شاهد هستیم،اما در مجموع تولید مکانیزه برنج در شهرستانهای غرب گیلان بیشتر از شرق یا مرکز استان است.

    کامیاب با بیان اینکه برای توسعه مکانیزاسیون در تولید برنج استان ۴۲ میلیارد تومان تسهیلات داده شده است،ادامه داد: آورده کشاورزان برای خرید ماشین آلات کشاورزی استان ۱۳میلیارد تومان بوده است و در مجموع ۵۵ میلیارد تومان برای توسعه مکانیزاسیون گیلان هزینه شده است.

    رییس اداره مکانیزاسیون جهادکشاورزی گیلان خاطرنشان ‌کرد: اغلب ماشین آلات خریداری شده در تولید سایر محصولات کشاورزی و باغی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

    وی با اشاره به اینکه به دلیل سختی کار در شالیزارها نسل جوان رغبت کمتری برای تولید محصول برنج داشتند،تصریح کرد: تولید مکانیزه برنج موجب شده است که جوانان روستایی تمایل بیشتری برای حضور در عرصه تولید برنج کشور داشته باشند.

    مهندس کامیاب گفت: توسعه مکانیزاسیون موجب کاهش هزینه تولید برنج سفید می‌شود و هزینه‌های کارگری را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.

    وی افزود: جلوگیری از مهاجرت جوانان روستایی به حاشیه شهرها و ارتقای درآمد خانوارهای روستایی از دستاوردهای افزایش تولید مکانیزه برنج در گیلان است/ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=17618

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *