×

سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی بیان کرد: رونق صنعت گردشگری نیازمند تدوین طرح آمایش سرزمین

  • کد نوشته: 15077
  • ۱۳۹۶-۰۱-۲۷
  • 159 بازدید
  • ۰
  • سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی با تاکید بر تاکید بر اینکه برای ایجاد رونق در صنعت گردشگری کشورمان نیاز به تدوین طرح آمایش سرزمین ویژه گردشگری هستیم،گفت:متاسفانه هم اکنون در برخی از استان‌هان‌های گردشگرپذیر مانند گیلان شاهد کمبود مراکز اقامتی هستیم. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، ذبیح‌الله نیکفر، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در […]

    سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی بیان کرد:  رونق صنعت گردشگری نیازمند تدوین طرح آمایش سرزمین
  • سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی با تاکید بر تاکید بر اینکه برای ایجاد رونق در صنعت گردشگری کشورمان نیاز به تدوین طرح آمایش سرزمین ویژه گردشگری هستیم،گفت:متاسفانه هم اکنون در برخی از استان‌هان‌های گردشگرپذیر مانند گیلان شاهد کمبود مراکز اقامتی هستیم.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، ذبیح‌الله نیکفر، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروزه در صنعت گردشگری شاهد کمبود هتل و مراکز اقامتی هستیم، اظهار کرد: برای تحقق اهداف اسناد بالادستی و رسیدن به جایگاه جذب ۲۰ میلیون گردشگر بر اساس افق چشم انداز ۱۴۰۴ نیاز به ساخت و ایجاد انواع هتل با ارائه خدمات گوناگون هستیم.

    وی با بیان اینکه متاسفانه هم اکنون در برخی از استان‌هان‌های گردشگرپذیر مانند گیلان شاهد کمبود مراکز اقامتی هستیم، افزود:این مهم در حالیست که در برخی از استان‌ ‎ ها که گردشگر زیادی را آنجا نمی‌رود هتل ۵ ستاره احداث شده است که به هیچ عنوان با نیازها مطابقت ندارد.

    نیکفر ضمن تاکید بر اینکه برای ایجاد رونق در صنعت گردشگری کشورمان نیاز به تدوین طرح آمایش سرزمین ویژه گردشگری هستیم، گفت:اگر چنین موضوعی محقق شود، شاهد احداث زیرساخت‌هایی مانند هتل و مراکز اقامتی بر اساس نیاز مناطق خواهیم بود و دیگر سرمایه‌ها به هدر نمی‌رود.

    این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به دیگر علل کمبود هتل و مراکز اقامتی در کشور، تصریح کرد: متاسفانه باید اذعان کرد که برخی از پروژه‌های عمرانی و زیرساخت‌ها به دلیل فشارهای سیاسی و بر اساس سفارش افراد احداث می‌شود و به هیچ عنوان مطابق با شرایط و آینده نگری نیست.

    سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری،صنایع دستی و مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمبود هتل و مراکز اقامتی موجب شده تا شاهد همخوانی نداشتن قیمت برخی هتل‌ها با نوع ارائه خدماتشان باشیم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امروزه صنعت گردشگری در حال رشد است و گردشگری داخلی و خارجی توسعه یافته، باید به سمت احداث مراکز اقامتی با ارائه خدمات مختلف حرکت کنیم تا بتوانیم بر اساس سطح درآمدی افراد اقدام به ارائه خدمات ارائه کنیم.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=15077

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *