×

سخنگوی وزارت امور خارجه : وزیران خارجه اسپانیا و هلند امشب به ایران می آیند

  • کد نوشته: 29270
  • ۱۳۹۶-۱۲-۰۱
  • 190 بازدید
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، «بهرام قاسمی» در خبری کوتاه در کانال خبری خود در شبکه اجتماعی تلگرام نوشت: دیدار و گفت و گو با وزیر امور خارجه و دیگر مقامات کشورمان و رایزنی و تبادل نظر در خصوص راه های تقویت و توسعه روابط دو جانبه از جمله اهداف سفر این […]

    سخنگوی وزارت امور خارجه : وزیران خارجه اسپانیا و هلند امشب به ایران می آیند
  • به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، «بهرام قاسمی» در خبری کوتاه در کانال خبری خود در شبکه اجتماعی تلگرام نوشت: دیدار و گفت و گو با وزیر امور خارجه و دیگر مقامات کشورمان و رایزنی و تبادل نظر در خصوص راه های تقویت و توسعه روابط دو جانبه از جمله اهداف سفر این مقامات اروپایی به تهران است.
    «لفونسو داستیس» وزیر امور خارجه اسپانیا در سفر دو روزه خود به تهران فردا – چهارشنبه – با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت وگو می کند.
    پیشتر محمد حسن فدایی فرد سفیر کشورمان در اسپانیا هدف از سفر وزیر خارجه اسپانیا به ایران را افزایش ارتباطات میان دو کشور دانست و گفت که این سفر در تداوم دیدارهای قبلی وزیران خارجه دو کشور صورت می گیرد.
    وی این سفر را از ابعاد دو جانبه، منطقه ای و بین المللی حائز اهمیت فراوان دانست و افزود این سفر طلیعه تحولات مهمی در روابط دو کشور خواهد بود.
    فدایی فرد گفت: اگر چه تحریم های ظالمانه در گذشته به حجم روابط و منافع شرکت های اسپانیایی صدمه زد، اما در مقطع پسابرجام با اراده سیاسی قوی دو کشور با سرعت در مسیر بازگشت به عصر طلایی روابط هستیم و کماکان پروژه های مختلفی در دست مطالعه و مذاکره شرکت های اسپانیایی است.
    بر اساس این گزارش، وزیر خارجه اسپانیا قرار بود در اکتبر ۲۰۱۷ به ایران سفر کند، اما به دلیل تحولات در منطقه خودمختار کاتالونیا این سفر به تعویق افتاد.
    وزیر امور خارجه اسپانیا سال گذشته، در حاشیه پنجاه و سومین کنفرانس امنیتی مونیخ با محمدجواد ظریف دیدار و گفت ‌و گو کرده بود، ظریف در این دیدار از همتای خود برای سفر به تهران دعوت کرده بود.
    وزیران خارجه ایران و اسپانیا همچنین در خرداد ۱۳۹۶ در گفت‌ و گویی تلفنی آخرین تحولات منطقه را بررسی کردند. / ایرنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=29270

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *