×

سد لاستیکی پهلوان بست لنگرود در آستانه افتتاح

  • کد نوشته: 41627
  • ۱۳۹۷-۱۱-۰۸
  • 53 بازدید
  • ۰
  • مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: سد لاستیکی پهلوان بست ۹۸درصد پیشرفت فیزیکی دارد .  به گزارش گیل و دیلم ، وحید خرمی از سدهای لاستیکی پهلوان بست و گالشکلام لنگرود بازدید و به اتمام طرحها جهت بهره برداری در فصل زراعی جاری تاکید کرد .  وی افزود: سدهای لاستیکی پهلوان بست و گالشکلام لنگرود از […]

    سد لاستیکی پهلوان بست لنگرود در آستانه افتتاح
  • مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: سد لاستیکی پهلوان بست ۹۸درصد پیشرفت فیزیکی دارد . 

    به گزارش گیل و دیلم ، وحید خرمی از سدهای لاستیکی پهلوان بست و گالشکلام لنگرود بازدید و به اتمام طرحها جهت بهره برداری در فصل زراعی جاری تاکید کرد . 

    وی افزود: سدهای لاستیکی پهلوان بست و گالشکلام لنگرود از پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۸ درصدی بر خوردار است . 

    خرمی ادامه داد: سد لاستیکی پهلوان بست با ظرفیت مخزن ۴۵۰ هزار متر مکعب و حجم تنظیمی آب سالیانه  ۱/۷ میلیون متر مکعب و ارتفاع لاستیک سه متر و طول تاج ۶۹ متر بر روی رودخانه شلمانرود با هدف توسعه و بهبود آبیاری حدود ۶۰۰ هکتار از اراضی شالیزارهای منطقه، تغذیه آب زیر زمینی، جلوگیری از کف کنی و بهسازی سواحل رودخانه در حال احداث است . 

    مدیرعامل آب منطقه ای گیلان خاطرنشان کرد: سد لاستیکی گالشکلام نیز بر روی رودخانه شلمانرود با حجم مخزن ۴۰۰ هزار متر مکعب و حجم تظیمی سالیانه ۱/۱ میلیون متر مکعب و با ارتفاع سر ریز لاستیکی  ۲/۵ متر و طول تاج ۵۳ متر با هدف توسعه و بهبود ۲۵۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری منطقه و ایجاد حوضچه مکش مناسب پمپاژ آب، ساماندهی رودخانه و جلوگیری از برگشت آب شور دریا در حال اجرا است . 

    وی تصریح کرد: سابقه استفاده از سدهای لاستیکی در دنیا به حدود ۶۰ سال اخیر می رسد و تخمین زده می شود در حال حاضر بیش از چهار هزار سد لاستیکی در مناطق مختلف دنیا ساخته شده است. با توجه به عملکرد مناسب سدهای لاستیکی، مطالعه و ساخت این سدها در نقاط مختلف دنیا در حال افزایش است. 

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=41627

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *