×

سرعت کاه های بندرانزلی بیش از میزان مصوب است

  • کد نوشته: 48768
  • ۱۳۹۸-۰۵-۱۳
  • 148 بازدید
  • ۰
  • شهردار بندرانزلی گفت: ۲۱۶ سرعت کاه در سطح شهر انزلی وجود دارد که تعدادی از آن ها مصوبه شورای ترافیک ندارد. به گزارش گیل و دیلم به نقل از ایرنا ، حسن پورقربان روز شنبه در جلسه شورای ترافیک بندرانزلی اظهار کرد: متاسفانه تعداد سرعت کاه ها در سطح شهر بندرانزلی بسیار زیاد است و […]

    سرعت کاه های بندرانزلی بیش از میزان مصوب است
  • شهردار بندرانزلی گفت: ۲۱۶ سرعت کاه در سطح شهر انزلی وجود دارد که تعدادی از آن ها مصوبه شورای ترافیک ندارد.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از ایرنا ، حسن پورقربان روز شنبه در جلسه شورای ترافیک بندرانزلی اظهار کرد: متاسفانه تعداد سرعت کاه ها در سطح شهر بندرانزلی بسیار زیاد است و هم اکنون ۲۱۶ سرعت کاه در شهر بندرانزلی وجود دارد.

    وی افزود: در سال ۹۷ ایجاد ۵۱ سرعت کاه بر اساس مصوبه شورای ترافیک به شهرداری انزلی ابلاغ شد که ۴۰ مورد آن اجرا شد و  از ابتدای امسال تا کنون نیز مصوبه ایجاد ۲۰ سرعت کاه به شهرداری ابلاغ شد که ۱۷ مورد آن اجرایی شده است.

    شهردار بندرانزلی متذکر شد: متاسفانه برخی از سرعت کاه ها در جلوی منازل و یا مغازه ها و توسط مردم ایجاد شده که علاوه بر نداشتن مصوبه شورای ترافیک ، به دلیل احداث غیر اصولی و به صورت غیر مهندسی ، مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده است.

    پورقربان همچنین گفت: نصب سرعت کاه ، نصب تابلوی هشدار دهنده و رنگ آمیزی سرعت کاه حدود ۶۰ میلیون ریال برای شهرداری هزینه دارد.

    وی با اشاره به نصب ۵۳۲ تابلوی جدید در سطح شهر انزلی افزود:تا کنون ۳۷ تابلوی هدایت مسیر و ۱۱۰ مورد تابلوی هشدار دهنده سرعت کاه  نصب و ۳۵۰ تابلوی مستهلک هم جمع آوری و ۲۶ مورد تابلوی تجمیعی نیز با اعتبار بیش از ۱۰میلیارد ریال انجام شده است .

    پورقربان با اشاره به اینکه شهرداری برای نصب سرعت کاه و تابلوهای هشدار دهنده در سطح شهر، تا کنون بیش از بودجه مصوب شورای اسلامی شهر برای این کار هزینه کرده است ادامه داد: هیچ گونه کم کاری در این خصوص صورت نگرفته و باید سرعت کاه های اضافی و غیر مجاز جمع آوری شود.

    فرمانده پلیس راهور شهرستان بندرانزلی نیز در این جلسه گفت: پلیس تمایلی به نصب سرعت کاه در معابر شهری ندارد.

    سروان مهدی محوی  اظهار کرد: بر اساس آمارهای موجود در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته متاسفانه میزان تصادفات منجر به جرح و فوت در انزلی افزایش یافته است.

    وی افزود: بر اساس تبصره ماده ۲۳ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال ۱۳۸۹ شهرداری مکلف است درمعابر شهری دوربین نصب کند اما زمانی که تجهیزات الکترونیکی در شهر وجود ندارد مجبور به نصب سرعت گیر برای کاهش خطرات جانی برای شهروندان است.

    فرمانده پلیس راهور انزلی یاداور شد: براساس این ماده قانونی به وزارت راه و شهرسازی و شهرداری ها اجازه داده می شود با استفاده از توان و سرمایه بخش خصوصی و غیردولتی، نسبت به تامین استقرار و ارائه خدمات، تعمیر و نگهداری تجهیزات الکترونیکی و هوشمند ثبت تخلف، کنترل و نظارت ترافیک راه های کشور اقدام نماید.

    سروان محوی تاکیدکرد: اصلاح مهندسی میدان گمرک بندرانزلی و اقداماتی از این دست تبعات خوبی از بعد ترافیکی و روان سازی جریان عبور مرور در سطح شهر و در بین شهروندان داشته است.

    همچنین در ادامه معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان بندرانزلی تاکید کرد: باید از ایجاد سرعت کاه های بی مورد در سطح شهر اجتناب شود.

    وحید پورحضرت  اظهار کرد: شانه سازی مسیر روستای کپورچال تا آبکنار در غرب بندرانزلی باید در دستور کار  راهداری قرار گیرد.

    وی افزود: سال گذشته اصلاح مهندسی خوبی در میدان گمرک انزلی صورت گرفت که تبعات خوبی برای شهروندان داشت و انجام اقداماتی از این دست و نصب علائم هشدار دهنده برای رفاه حال شهروندان ضرورت دارد.

    پورحضرت تاکید کرد: باید ایجاد سرعت کاه های مورد نیاز در سطح شهر بر اساس مصوبه شورای ترافیک  باشد.

    وی یادآور شد: بر اساس قول مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای در سفر به بندرانزلی، باید نسبت به تامین روشنایی جاده منتهی به محل انباشت زباله های شهرداری اقدام ، تا از بروز خطر و حادثه برای رانندگان و خودروهای عبوری از این مسیر جلوگیری شود.

    در ادامه این جلسه رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت بندرانزلی با اشاره به اعتراضات مردم در خصوص ترافیک و پارک خودروها در مقابل فروشگاه های زنجیره ای گفت: بر اساس قانون، در شهرهای با جمعیت کمتر از ۵۰۰ هزار نفر فروشگاه در مساحت ۷۵۰ متر مربع  و با قابلیت داشتن پارکینگ می تواند احداث شود.

    علی خودکار افزود: صدور هرگونه پروانه کسب برای فروشگاه های زنجیره ای منوط به کسب مجوز از صنعت و معدن و تجارت و اتاق اصناف است.

    وی تاکید کرد: متاسفانه با وجود مکاتبات انجام شده هنوز هیچ گونه ترتیب اثری داده نشده است.

    رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: هر گونه تغییراتی مانند تغییرات مهندسی معابر و تامین تجهیزات الکترونیکی ترافیک شهری که نیازمند تخصیص بودجه است باید قبل از تدوین و تصویب بودجه سالانه به شهرداری ابلاغ تا در شورای شهر و در ردیف بودجه های عمرانی شهرداری مصوب شود.

    هادی حیدری افزود:  باید بدانیم که با تعامل و هم افزایی همه دستگاه های اجرایی و خدمات رسان می توان مشکلات را رفع و نسبت به خدمت رسانی هرچه بهتر به شهروندان گام های موثرتری برداشت .

    به گزارش گیل و دیلم، سرعت‌گیر یکی از ابزارهای کنترل سرعت است که برای کاهش تلفات، خسارات و همچنین جلوگیری از وقوع تخلفات طراحی و ساخته شده است. اما متأسفانه در نصب بسیاری از آنها استانداردهای لازم رعایت نشده است و گاه همین امر باعث کم اثر بودن و یا تصادف و ترافیک می‌شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=48768

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *