×

سرپرست فرمانداری رودسر: سازمانهای مردم نهاد یاوری برای کاهش آسیب های اجتماعی باشند

  • کد نوشته: 33893
  • ۱۳۹۷-۰۴-۲۷
  • 125 بازدید
  • ۰
  • سرپرست فرمانداری رودسر بیان کرد: سازمانهای مردم نهاد در کنار دستگاههای اجرایی در کاهش آسیب های اجتماعی یاری دهنده باشند. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، علی وارسته بهدانی در اولین همایش مشارکت سازمانهای مردم نهاد در پیشگیری و درمان اعتیاد که در سالن همایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان رودسر برگزار شد […]

    سرپرست فرمانداری رودسر: سازمانهای مردم نهاد یاوری برای کاهش آسیب های اجتماعی باشند
  • سرپرست فرمانداری رودسر بیان کرد: سازمانهای مردم نهاد در کنار دستگاههای اجرایی در کاهش آسیب های اجتماعی یاری دهنده باشند.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، علی وارسته بهدانی در اولین همایش مشارکت سازمانهای مردم نهاد در پیشگیری و درمان اعتیاد که در سالن همایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان رودسر برگزار شد با اشاره به ۳ بحران جدی فقر ، محیط زیست و مسائل هسته ای ، اعتیاد را به عنوان چهارمین بحران خطرناک و بسیار مهلک معرفی کرد و گفت: بحران اعتیاد آسیب های اجتماعی را هم در پی دارد و جامعه ایران با تمام برنامه ریزی های فرهنگی و اجتماعی که دارد باز هم با این مقوله دست و پنجه نرم می کند .

    سرپرست فرمانداری رودسر با بیان اینکه در جامعه جهانی به دستاوردهایی در عرصه های مختلف اجتماعی و علمی و تخصصی دست یافتیم عنوان کرد : اعتیاد بحرانی است که جامعه جهانی را به مخاطره انداخته و با جذابیت های کذایی که ایجاد می کند صدمات و آسیب های زیادی را به جوامع بشری وارد ساخته است .

    وارسته بهدانی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی برای کشور ایران اصول و چهارچوبی قائل شد گفت : مخالفین انقلاب با حربه اعتیاد درصدد آسیب رساندن به لایه های مختلف جامعه اسلامی ایران هستند .

    سرپرست فرمانداری رودسر عنوان کرد : نوجوانان و جوانان جامعه هدف کسانی هستند که می خواهند این آسیب را به کشور وارد کنند و با یک برنامه و هدف تعریف شده در سنین ۱۶ تا ۶۰ سال این مسأله را تقویت می کنند .

    وی تولید انواع مختلف مواد مخدر در کشور افغانستان در طی ۳۰ سال گذشته را نزدیک به ۹ هزار تن خواند و گفت : با توجه به تلاشهایی که در حوزه امنیت و مبارزه با موادمخدر صورت گرفته وضعیت اعتیاد در جامعه همچنان نگران کننده توصیف و ارزیابی می شود .

    وی اظهار کرد : مصرف مواد مخدر آثار سویی در بخشهای بهداشتی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی در پی دارد که در این زمینه ها نیز از حیث پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در حال از دست دادن سرمایه های بزرگی هستیم .

    وارسته بهدانی در حوزه اجتماعی افزایش رشد طلاق را یکی دیگر از زمینه های مخرب اعتیاد دانست و افزود : ۵۵ درصد عامل طلاق در کشور ایران بر اثر اعتیاد است .

    وی در ادامه ۳۰ درصد کودک آزاری ، ۲۵ درصد قتل عمد ، ۳۳ درصد نزاع و خشونت ، ۴۰ درصد جرائم منکراتی و ۱۰ دصد جرائم مالی را از اثرات اعتیاد در جامعه دانست .

    سرپرست فرمانداری رودسر در ادامه سخنان خود نهاد خانواده را یکی از ارکان مهم جامعه دانست و افزود : متأسفانه با وجود جذابیتهایی که در انواع مختلف مواد مخدر ایجاد کرده اند این رکن مهم جامعه نیز دستخوش بسیاری از تغییرات قرار گرفته است .

    وی یکی از سیاست های مهم دولت در زمینه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر را توجه بیش از پیش نهاد خانواده به این مسئله دانست و گفت: اگر هرکدام از اعضای خانواده به درستی در مسئولیت خود ایفای نقش نمایند یقینا اثر گذار خواهند بود و با رویکرد آموزش و آگاهی دادن می توانند از ورود جوانان در این حوزه پیشگیری کنند .

    سرپرست فرمانداری رودسر در ادامه سخنان خود از سازمانهای مردم نهاد خواست تا در زمینه آموزش و برگزاری کارگهاهای آموزشی ، گفتگو با جوانان و نوجوانان پیش قدم شوند و به عنوان بازوان توانا در کنار دستگاههای اجرایی یاری دهنده باشند .

    وارسته بهدانی در پایان وظیفه اصلی نماینده عالی دولت در شهرستان را نظارت و حمایت از دستگاها و سازمان های مردم نهاد دانست و افزود : با تعامل و همکاری و درکنار هم قرار گرفتن مجموعه بزرگ اجرایی و نظارتی شهرستان و همچنین مردم می توانیم بر آسیب های اجتماعی بویژه اعتیاد فائق آییم .

    منبع: ایلنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=33893

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *