×

سرپرست فرمانداری لاهیجان: چای لاهیجان با اجرای طرح کاداستر شناسنامه دار خواهد شد

  • کد نوشته: 30916
  • ۱۳۹۷-۰۱-۳۰
  • 162 بازدید
  • ۰
  • سرپرست فرمانداری لاهیجان، با بیان اینکه شهرستان لاهیجان را به چای می شناسند، گفت: چای لاهیجان یکی از مرغوبترین چای های جهان است و به گونه ای برنامه ریزی خواهد شد که با اجرای طرح کاداستر شناسنامه دار شود. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، امیر جانبازی در جلسه افتتاح طرح کاداستر به صورت […]

    سرپرست فرمانداری لاهیجان: چای لاهیجان با اجرای طرح کاداستر شناسنامه دار خواهد شد
  • سرپرست فرمانداری لاهیجان، با بیان اینکه شهرستان لاهیجان را به چای می شناسند، گفت: چای لاهیجان یکی از مرغوبترین چای های جهان است و به گونه ای برنامه ریزی خواهد شد که با اجرای طرح کاداستر شناسنامه دار شود.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، امیر جانبازی در جلسه افتتاح طرح کاداستر به صورت پایلوت کشوری در شهرستان لاهیجان، گفت: بیشترین اراضی لاهیجان در جلگه قرار دارند و این شهرستان از نظر زراعی، باغی و دامی دارای اهمیت زیادی است.

    وی با بیان اینکه لاهیجان از ارتفاعات بسیار زیبایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: سیاست های گردشگری و بوم گردی که استاندار گیلان تعریف کرده اند با کارکرد گردشگری، کشاورزی و تجاری به عنوان اولویت در این شهرستان دنبال شده و محور توسعه لاهیجان محسوب می شوند و لذا اجرایی شدن پروژه کاداستر موجب تقویت و تسریع در بخش گردشگری خواهد شد.

    سرپرست فرمانداری لاهیجان افزود: این شهرستان اگر در برخی از شاخص های اعلام شده در بخش باغ، دام، زراعت و شیلات از متوسط استانی عقب باشد، مدیران شهرستان تلاش می کنند که به حد استانی ارتقا یابند و یا از آن پیشی بگیرند.

    این مقام مسئول یادآورشد: مطمئنا شهرستان لاهیجان که به عنوان پایلوت در اجرای طرح کاداستر انتخاب شده است از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی که بسیار امر مهمی می باشد جلوگیری خواهد کرد.

    جانبازی گفت: اجازه نمی دهیم اراضی که باید در تولید کمک کنند در آنها تغییر کاربری های غیر مجاز رخ دهد و طرح کاداستر هم به این امر کمک می کند.

    نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان، هدف از اجرای این طرح را جمع آوری آمار و اطلاعات اراضی کشاورزی و تعیین محدوده ملکی برای احراز و تثبیت مالکیت و تعیین حدود زمین های ملی و کشاورزی عنوان و اظهار کرد: مدیران، دستگاه های اجرایی و علی الخصوص بخشداران، دهیاران و شوراها باید نهایت همکاری خود را برای اجرای به موقع و دقیق این طرح به کار گیرند.

    وی با بیان اینکه شهرستان لاهیجان را به چای می شناسند و لذا باید تلاش کنیم که چای تولید داخلی که ارگانیک هم هست بیشتر در داخل و خارج کشور معرفی شود، اضافه کرد: چای لاهیجان یکی از مرغوبترین چای های جهان است و به گونه ای برنامه ریزی خواهد شد که با اجرای طرح کاداستر شناسنامه دار شود.

    جانبازی، با اشاره به اینکه در این شهرستان هماهنگی مدیریتی بسیار خوبی وجود دارد، تاکید کرد: لاهیجان با اجرای خوب طرح کاداستر می تواند جایگاه بسیار خوبی در کشور و استان پیدا کند و این طرح برای مدیران شهرستان بسیار حیاتی و اساسی است.

    سرپرست فرمانداری لاهیجان متذکر شد: برای هرچه بهتر اجرایی شدن این پروژه باید مردم عزیز، مسئولین، اصحاب رسانه و کلیه دست‌اندرکاران با یکدیگر همکاری نمایند. بی تردید با اجرای پروژه کاداستر می توان ظرفیت های منطقه را به ‌لحاظ استراتژیک و نحوه بهره وری از آن بررسی کرد.

    وی از سازمان امور اراضی کشور و همچنین مسئولین مربوطه این پروژه جهت تخصیص و تامین اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی برای آغاز عملیات و از انتخاب لاهیجان به عنوان اولین شهرستان کشور در اجرای طرح کاداستر تشکر و قدردانی کرد/ایرنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=30916

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *