×

سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی گیلان، سرانه کتابخوانی در استان را پایین تر از میانگین کشوری دانست.

  • کد نوشته: 7803
  • ۱۳۹۵-۰۹-۱۳
  • 96 بازدید
  • ۰
  • زهرا بدن آرا صبح شنبه در مراسم افتتاحیه کتابخانه امام خمینی (ره) روستای کپورچال شهرستان بندرانزلی با اعلام این خبر اظهار کرد: سرانه کتابخوانی برای هر نفر در سطح کشور ۲متر است درحالیکه این مقدار در استان گیلان، به ۱.۲متر می رسد. وی با اشاره به اینکه افتتاح کتابخانه نشان دهنده ارزش و منزلت فرهنگ […]

    سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی گیلان، سرانه کتابخوانی در استان را پایین تر از میانگین کشوری دانست.
  • زهرا بدن آرا صبح شنبه در مراسم افتتاحیه کتابخانه امام خمینی (ره) روستای کپورچال شهرستان بندرانزلی با اعلام این خبر اظهار کرد: سرانه کتابخوانی برای هر نفر در سطح کشور ۲متر است درحالیکه این مقدار در استان گیلان، به ۱.۲متر می رسد.
    وی با اشاره به اینکه افتتاح کتابخانه نشان دهنده ارزش و منزلت فرهنگ مطالعه بین مردم جامعه است، افزود: کتابخانه به عنوان مکانی اجتماعی است که بدون در نظر گرفتن نژاد، سن و قومیت و با افزایش فضای آموزشی درخدمت جامعه است.
    بدن آرا تاکید کرد: در عصر حاضر بین فرد بی سواد و کسی که دارای سواد است و کتاب نمی خواند، تفاوتی وجود ندارد و افرادی که از کتابخوانی دور باشند، صاحب اندیشه نیز نیستند.
    وی با اشاره به جایگاه کتابخانه و ارتباط تنگاتنگ آن با مردم خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال های اخیر با تغییر نقش کتابخانه ها، علاوه بر امانت دادن کتاب ، برنامه های فرهنگی متعددی نیز در کتابخانه ها اجرا می شود.
    سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی گیلان با تاکید براینکه افتتاح هر کتابخانه آغاز راه است، گفت: در صورت توجه و تلاش بیش از پیش مردم منطقه درتوجه و پرداختن به امر مهم مطالعه و کتابخوانی، شاهد افزایش رشد و تعالی مردم باشیم .
    بدن آرا افزود: کتابخانه کپورچال در مساحت ۷۰۶متر مربع و زیربنای ۱۵۰متر دارای بخش کودک، سالن مطالعه، نمازخانه و مخزن بوده و با اعتباری افزون بر سه میلیارد ریال به مرحله بهره برداری رسیده است.
    وی گفت: کتابخانه روستای کپورچال مجهز به نرم افزار و اینترنت وای فای بوده و امکان دسترسی به کتابخانه های سراسر کشور با قابلیت رزرو و تمدید مهلت امانت کتاب فراهم را دارد.
    بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

     

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=7803

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *