×

روزنامه اعتماد نوشت:
سقوط ۴۰ درصدی ارزش ریال از زمان حضور محمدرضا فرزین در بانک مرکزی

  • کد نوشته: 102649
  • ۱۴۰۳-۰۳-۰۹
  • 30 بازدید
  • ۰
  • روزنامه اعتماد نوشت که از زمان حضور محمدرضا فرزین در بانک مرکزی ارزش ریال ۴۰ درصد افت کرده است.....
    سقوط ۴۰ درصدی ارزش ریال از زمان حضور محمدرضا فرزین در بانک مرکزی
  • روزنامه اعتماد نوشت: هرچند در دوره فرزین، حدود ۴۰ درصد از ارزش پول ملی ایران در برابر دلار کاسته شده و در کنار آن، به گفته فعالان اقتصادی و کسب و کارهای بخش خصوصی، رکودی فراگیر نیز دامنگیر اقتصاد ایران شده، اما بانک مرکزی می‌گوید شیوه به کارگیری ابزارهای مختلف برای رساندن اقتصاد ایران به ثبات جواب داده است.

    به گزارش گیل و دیلم ، از زمان حضور آقای فرزین در بانک مرکزی، ‌نرخ دلار از حدود ۴۳ هزار تومان به حدود ۶۰ هزار تومان رسیده است. هرچند در مواردی نرخ دلار بازار آزاد (که البته مورد قبول هیچ یک از ارگان‌های اقتصادی دولت نیست، اما تاثیر مستقیمی روی قیمت‌گذاری انواع کالاها و خدمات دارد) در آستانه ۷۰هزار تومان نیز قرار گرفته است.

    در بخش دیگری از این مطلب آمده است: در زمان مدیریت آقای فرزین در بانک مرکزی، سیاست‌های موسوم به «تثبیت اقتصادی» اجرا شده که هدف از آن کنترل تورم و نقدینگی از راه اصلاح ترازنامه بانک‌ها و روند کسری بودجه بوده است. بنا به آماری که بانک مرکزی در روز اول همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی ارایه کرده، این سیاست‌ها به کاهش «رشد نقدینگی» در سطح پایین‌تر از ۲۸ درصد انجامیده و به همین دلیل رییس کل بانک مرکزی دیروز هم بار دیگر تاکید کرد که سیاست‌های تثبیت اقتصادی ادامه پیدا می‌کند. هرچند در دوره فرزین، حدود ۴۰ درصد از ارزش پول ملی ایران در برابر دلار کاسته شده و در کنار آن، به گفته فعالان اقتصادی و کسب و کارهای بخش خصوصی، رکودی فراگیر نیز دامنگیر اقتصاد ایران شده، اما بانک مرکزی می‌گوید شیوه به کارگیری ابزارهای مختلف برای رساندن اقتصاد ایران به ثبات جواب داده است.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=102649

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *