×

یادداشت گیل و دیلم ؛
سلمان زارع برای ارتقای لاهیجان‌ به فرمانداری ویژه تلاش کند

  • کد نوشته: 105156
  • ۱۴۰۳-۰۵-۲۶
  • 129 بازدید
  • ۰
  • این روزها پخش صدایی از سلمان زارع نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در حضور وزیر پیشنهادی کشور، در سطح این حوزه انتخابیه سر و صدای بسیاری برپا کرده است.....
    سلمان زارع برای ارتقای لاهیجان‌ به فرمانداری ویژه تلاش کند
  • گیل و دیلم | در حالیکه مردمان دیار لاهیجان خاطره خوبی برای از دست دادن بخش زیادی از روستا ها و شهرهای این مرکز دیار شرق گیلان حداقل در طول یک صد سال اخیر به یاد ندارند و نقشه جغرافیایی لاهیجان در هر کدام از این ادوار کوچک و کوچک تر شد، این بار در جلسه بررسی برنامه های اسکندر مومنی وزیر پیشنهادی کشور در دولت وفاق ملی ، سلمان زارع در حالیکه می توانست خواسته های بزرگی برای حوزه انتخابیه خود داشته باشد، بدون توجه به مطالبات مردم و بزرگان و اندیشمندان لاهیجان ، خواستار جدایی روستای بزرگ و مطرح پاشاکی از لاهیجان و الحاق آن به سیاهکل شد و در توجیه سخنان خود نیز بیان کرد که قاطبه مردم پاشاکی چنین پیشنهادی را مطرح کرده اند و چون پاشاکی ، چسبیده به سیاهکل است این می تواند‌ اتفاق خوبی باشد در حالیکه قاطبه مردم پاشاکی و لاهیجان و بزرگان مطرح پاشاکی با چنین پیشنهادی مخالف هستند و به گوش ایشان نیز رسانده اند.
    اگر چسبیده بودن یک روستا به شهری دیگر تنها دلیل جدایی باشد ، پس همه روستاهای مرزی یک شهرستان و استان به همه شهرها و سایر استانها چسبیده هستند و دیگر هیچ گونه مرزی و نقشه جغرافیایی نباید متصور بود.
    از سوی دیگر هر گونه الحاقی باید روند قانونی خود را طی کند‌ و سلسله مراتبی برای خود دارد .
    اگر راه دور یک روستا به مرکز شهرستان هم بنا به گفته سلمان زارع ملاک باشد ، پس باید همین چند روستای باقی مانده در شمال شهرستان لاهیجان در کنار دریای کاسپین را هم دو دستی تقدیم لنگرود و آستانه اشرفیه کنیم.

    جناب آقای زارع
    لاهیجان با دارا بودن تاریخی غنی و مذهبی و جاذبه های فراوان گردشگری و قطب بزرگ اقتصادی زیبنده خواسته های بزرگ تری از مسئولان کشور هست .
    لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران که در کمیسون ملی یونسکو ثبت شده و عضو مجمع شهرداران آسیایی می باشد و سازمان چای کشور در این شهرستان استقرار داشته و مهد فرهنگ و هنر و تاریخ با مردمانی همیشه پیشرو و بزرگانی در حوزه های مختلف علمی ، مذهبی ، ورزشی ، فرهنگی و هنری در طول تاریخ بوده است ، لایق ارتقا به عنوان فرمانداری ویژه می باشد تا بیشتر از قبل بتواند با پتانسیل های بالایی که دارد برای پیشرفت و توسعه قدم بردارد، به شما پیشنهاد می کنم این بار در حضور ریاست جمهوری و وزرا و همکاران قوه مقننه برای ارتقای لاهیجان به فرمانداری ویژه تلاش نمایید.
    لاهیجان‌ روزگاری مرکز گیلان بیه پیش بوده و متاسفانه در طول تاریخ هر باری به دلیلی خواستند این شهر را کوچک کنند اما غیرت مردمان دیار لاهیجان نگذاشت این شهر را غبار فراموشخانه‌ بگیرد و لاهیجان همیشه لاهیجان بود و با حمیت مردمان و مسئولانی که با مردم بودند‌ درخشید.
    اکنون شما تلاش نمایید با بهره گیری از خرد جمعی و کمک رسانه ای و پیگیری از راههای قانونی و رعایت سلسله مراتب اداری برای ارتقای لاهیجان به عنوان فرمانداری ویژه که دارای اختیارات گستره ای می باشد یک یادگاری بزرگ برای شهرستان خود به ارمغان بیاورید.

    شاهین جهانگیربلورچیان
    ۱۴۰۳/۰۵/۲۶

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=105156

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *