×

رئیس اداره محیط زیست آستانه اشرفیه خبر داد ؛
سمور سنگی از مرگ نجات یافت

  • کد نوشته: 102931
  • ۱۴۰۳-۰۳-۱۹
  • 16 بازدید
  • ۰
  • رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه گفت: با هوشیاری دوستدار حیات وحش در آستانه اشرفیه و اطلاع به موقع، یک قلاده سمور سنگی از مرگ نجات یافت.....
    سمور سنگی از مرگ نجات یافت
  • به گزارش گیل و دیلم ،رامین حسین‌زاده امروز ۱۹ خرداد ماه با اشاره به نجات یک قلاده سمور سنگی، اظهار کرد: با تماس به موقع هموطن دوستدار حیات وحش ما در یکی از روستاهای بخش مرکزی آستانه اشرفیه و حضور به موقع یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در محل، یک قلاده سمور سنگی که به نظر می‌رسید، آسیب دیده و در حفره‌ای محبوس شده، از مرگ حتمی نجات یافت.

    وی افزود: در اولین ساعات سپیده دم آغازین روز هفته محیط زیست، ماموران این اداره از طریق تماس تلفنی در جریان مورد اورژانسی از آسیب به یک قلاده سمور سنگی قرار گرفتند که پس از حضور در محل مشاهده شد، حیوان مذکور به دلایل نامعلومی قادر به حرکت دادن دست‌های خود نیست و در یک حفره بتنی تنگ محبوس شده است.

    رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه گفت: با توجه به لزوم رعایت کردن احتیاط‌های بهداشتی و کنترل وحوش در هنگام آسیب دیدگی، ضمن برقراری تماس با فوریت‌های ۱۲۵ آتش‌نشانی آستانه اشرفیه، با کمک ماموران این یگان نسبت به امداد و نجات سمور سنگی اقدام شد.

    حسین‌زاده تصریح کرد: پس از کنترل حیوان و معاینه آن توسط دامپزشک حاضر در محل مشخص شد که سمور مذکور دچار آسیب جدی نیست و پس از تیمار در منطقه‌ای دور از سکونت‌گاه‌های انسانی در دامن طبیعت رهاسازی شد.

    وی با بیان اینکه سمور سنگی یکی از انواع سمورها است، افزود: از نظر مشخصات ظاهری شباهت زیادی به سمور جنگلی دارد اما اندازه آن کوچکتر و زیستگاهش نیز کمی متفاوت است.

    رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه خاطرنشان کرد: سمور سنگی در انواع متنوعی از زیستگاه‌هاست که بیشتر شب فعال است و همزمان از گیاهان و جانوران تغذیه می‌کند.

    حسین‌زاده افزود: علاوه بر گیاهان، جوندگانی همچون موش و پرندگان کوچک در اندازه گنجشک از طعمه‌های این سمور هستند.

    وی از هموطنان خواست در صورت مشاهده وحوش گرفتار یا آسیب دیده به هیچ عنوان به آنها نزدیک نشوند چون غالبا وحوش در این شرایط بسیار مهاجم و برای انسان آسیب‌زا هستند از این رو ضروری است تا در اسرع وقت با سامانه ۱۵۴۰یا نزدیکترین اداره محیط زیست یا پاسگاه محیط بانی تماس حاصل کنند.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=102931

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *