×

سنبل آبی تهدیدی جدی برای پهنه‌های آبی لنگرود

  • کد نوشته: 39553
  • ۱۳۹۷-۰۹-۱۴
  • 72 بازدید
  • ۰
  • با رشد سریع، تجمع مجدد گونه سنبل در پهنه‌های آبی چاف و چمخاله مشاهده شد. به گزارش گیل و دیلم، امین نجات، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود گفت: سنبل‌ آبی از جمله گونه‌های مهاجم غیربومی است که با سرعت بالا در پهنه آبی تکثیر و با گسترش در مناطق مختلف، تهدیدی برای تنوع […]

    سنبل آبی تهدیدی جدی برای پهنه‌های آبی لنگرود
  • با رشد سریع، تجمع مجدد گونه سنبل در پهنه‌های آبی چاف و چمخاله مشاهده شد.

    به گزارش گیل و دیلم، امین نجات، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود گفت: سنبل‌ آبی از جمله گونه‌های مهاجم غیربومی است که با سرعت بالا در پهنه آبی تکثیر و با گسترش در مناطق مختلف، تهدیدی برای تنوع زیستی به شمار می‌آید.

    وی اضافه‌ کرد: پاکسازی این گیاه در سال ۹۵، ۹۶ و ۹۷ صورت پذیرفته بود، اما با رشد سریع، تجمع مجدد گونه سنبل در پهنه‌های آبی چاف و چمخاله مشاهده شد.

    نجات خاطرنشان‌ کرد: با همکاری و مساعدت اداره زندان لنگرود و با استفاده از مامورین مجرب اداره حفاظت محیط زیست شهرستان، پاکسازی این گیاه ادامه خواهد داشت.

    وی تصریح کرد: پاکسازی گیاه مهاجم سنبل آبی در کانال آبی رادارکومه توسط مأمورین پاسگاه محیط‌بانی چاف و چمخاله به همراه مددجویان لنگرود در حال انجام است.

    گیاه سنبل آبی در سال‌های گذشته وارد تالابهای استان گیلان به‌ویژه تالاب بین‌المللی انزلی، تالاب عینک رشت و چند آب‌بندان شهرستان شفت شده‌ است.

    سنبل آبی یک گونه غیر بومی است و گسترش سریع آن و پوشش کامل سطح آب موجب بروز مشکلات عدیده زیست‌محیطی به‌ویژه کاهش تنوع زیستی و مرگ تدریجی تالابها را فراهم می‌کند. بنابراین باید در یک اقدام علمی و اجرایی نسبت به معدوم‌سازی این گونه اقدام شود. 

    منبع: ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=39553

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *