×

سهم دولت بابت بهای برگ سبز چای پرداخت شد

  • کد نوشته: 32661
  • ۱۳۹۷-۰۳-۲۲
  • 191 بازدید
  • ۰
  • رئیس سازمان چای کشور گفت: تمامی قدرالسهم دولت بابت بهای برگ سبز چای تا نیمه اردیبهشت ماه امسال، به چایکاران پرداخت شده است. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،محمدولی روزبهان افزود: تاکنون ۴۳۴ میلیارد ریال از مطالبات چایکاران شمال بابت بهای برگ سبز چای پرداخت شده که ۲۵۰ میلیارد ریال آن از قدرالسهم […]

    سهم دولت بابت بهای برگ سبز چای پرداخت شد
  • رئیس سازمان چای کشور گفت: تمامی قدرالسهم دولت بابت بهای برگ سبز چای تا نیمه اردیبهشت ماه امسال، به چایکاران پرداخت شده است.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،محمدولی روزبهان افزود: تاکنون ۴۳۴ میلیارد ریال از مطالبات چایکاران شمال بابت بهای برگ سبز چای پرداخت شده که ۲۵۰ میلیارد ریال آن از قدرالسهم ۵۹ درصدی دولت بوده که به حساب بانک سپه چایکاران واریز شده است. 

    وی خاطرنشان کرد: با این پرداخت تمامی سهم دولت بابت مطالبات چایکاران تا پایان نیمه اول اردیبهشت پرداخت شده است. 
    روزبهان قدرالسهم کارخانه های چایسازی بابت برگ سبز چای به چایکاران را ۴۲۰ میلیارد ریال ذکر کرد و تصریح کرد: تاکنون ۱۸۴ میلیارد ریال نیز از سوی این واحدها بابت بهای برگ سبز به کشاورزان چایکار پرداخت شده است.

    وی اظهار داشت: در مجموع از زمان بهره برداری برگ سبز چای، ۴۱ هزار و ۹۰۵ تن از چایکاران گیلان و مازندران به ارزش اقتصادی بیش از یک هزار میلیارد ریال خریداری شده که این میزان نسبت به سال قبل، هفت درصد کاهش دارد. 
    رئیس سازمان چای کشور اضافه کرد: از این میزان برگ سبز تحویل داده شده به کارخانه های چایسازی توسط چایکاران ۳۰ هزار و ۷۹۹ تن چای درجه یک و ۱۱ هزار و ۱۰۶ تن آن از نوع برگ سبز درجه ۲ می باشد. 
    روزبهان گفت: از این میزان برگ سبز چای بهاره، ۹ هزار و ۴۲۹ تن چای خشک با کیفیت استحصال شده است. 

    به گزارش گیل و دیلم، در سال جاری و تاکنون، ۱۵۰ کارخانه چایسازی با سازمان چای قرارداد بسته اند که ۵۱ واحد آنها فعال بوده و مشغول تحویل چای از چایکاران هستند. برداشت چین دوم برگ سبز چای نیز آغاز شده و تا مردادماه ادامه دارد. 
    همه ساله برداشت برگ سبز چای از باغ های شمال کشور در سه چین بهاره، تابستانه و پاییزه صورت می گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور و مهرماه انجام می شود. 
    نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک و درجه ۲ در سال زراعی جاری از سوی شورای عالی اقتصاد با چهار درصد افزایش ، به ترتیب ۲۷ هزار و ۲۹۲ ریال و همچنین ۱۵ هزار و ۲۸۳ ریال تعیین شده است. 
    لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد/ایرنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=32661

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *