×

سه هزار و ۷۴۹ پرونده برای متخلفان صنفی گیلان تشکیل شد

  • کد نوشته: 104355
  • ۱۴۰۳-۰۵-۰۲
  • 20 بازدید
  • ۰
  • معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان از تشکیل سه هزار و ۷۴۹ پرونده تخلف صنفی به ارزش ۹۲۰ میلیارد و ۶۰۵ میلیون ریال در استان خبر داد.....
    سه هزار و ۷۴۹ پرونده برای متخلفان صنفی گیلان تشکیل شد
  • به گزارش گیل و دیلم ،علی رضا حسینیان روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: از ابتدای سال جاری تا ۳۰ تیرماه جاری ۲۲ هزار و ۸۸۹ مورد بازدید از واحدهای صنفی استان انجام شد که از این تعداد ۹ هزار و ۲۶ بازرسی از گروه کالایی مواد خوراکی و محصولات صنایع غذایی انجام شد و پرونده هزار و ۹۶۵ متخلف به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

    وی ادامه داد: یک هزار و ۴۰۶ واحد صنفی منسوجات، پوشاک، کیف و کفش هم بازرسی شد که نتیجه آن تشکیل ۳۲۰ پرونده برای متخلفان بود.

    وی اضافه کرد: در این مدت در گروه کالایی انواع وسیله نقلیه و لوازم یدکی هم ۹۵۱ مورد بازرسی انجام و ۱۳۷ پرونده تخلف تشکیل شد، ۹۳۷ بازرسی هم با ۹۶ پرونده تخلف در حوزه لوازم خانگی، ۴۰۰ بازرسی در بخش اقلام آرایشی و بهداشتی با ۸۵ پرونده تخلف بود.

    معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صمت گیلان افزود: بقیه بازرسی ها هم در حوزه کالاهای برقی، مخابراتی و الکترونیکی، دخانیات، زیور آلات و اشیای قیمتی، مبلمان و اثاثیه، ابزار آلات و تجهیزات کارگاهی، سوخت ها، روغن ها و حامل های انرژی بوده است.

    حسینیان ادامه داد: از ابتدای امسال در حوزه مبارزه با قاچاق کالا نیز ۹۲۷ واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفت و برای ۱۵۱ متخلف صنفی پرونده ای به ارزش ۷۵۸ میلیارد و ۴۳ میلیون ریال تشکیل شد.

    وی تعداد بازرسی‌های بعمل آمده از گروه کالایی آرد و نان را هم سه هزار و ۹۲۱ مورد اعلام کرد و گفت: پرونده تشکیل شده برای ۸۴۷ متخلف این صنف ۲ میلیارد و ۹۷۱ میلیون و ۲۲۰ هزار و ۵۱ ریال بود.

    حسینیان تصریح کرد: در این مدت هزار و ۳۰۳ واحد عرضه کننده مواد پروتئینی بازرسی شد و ۲۳۸ پرونده به ارزش ۳۵ میلیارد و ۸۲۷ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۱۵۰ ریال برای متخلفان تشکیل شد.

    معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان به انجام هزار و ۵۳۹ مورد بازرسی از مشاورین املاک اشاره کرد و افزود: ارزش پرونده های تشکیل شده برای ۱۳۰ متخلف این حوزه ۱۱ میلیارد و ۲۱۶ میلیون ریال بود.

    وی ادامه داد: ۵۱۷ بازرسی هم از واحدهای عرضه کننده مصالح ساختمانی صورت گرفت که ارزش ریالی ۷۰ پرونده تخلف در این بخش ۷۴ میلیارد و ۳۳۵ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۱۴۷ ریال بوده است.

    استان گیلان ۱۲۰ هزار واحد صنفی دارد که حدود ۴۰ هزار واحد صنفی از این تعداد در مرکز استان فعال است. مرکز دریافت گزارشهای مردمی شامل ir.۱۲۴ سامانه تلفن ۱۲۴ به صورت ۲۴ ساعته بر بستر نرم افزاری وب سرویس فعال و دریافت کننده گزارش ها و شکایات مردمی است.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=104355

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *