×

سواحل لاهیجان ۶ سال بدون غرق شدگی

  • کد نوشته: 102774
  • ۱۴۰۳-۰۳-۱۴
  • 13 بازدید
  • ۰
  • فرماندار لاهیجان با بیان اینکه وظیفه داریم جان مسافران را که برای تفریح به ساحل و دریا می‌آیند، حفظ کنیم، افزود: در شهرستان لاهیجان ۱۰ کیلومتر نوار ساحلی داریم و طی ۶ سال گذشته مغروق نداشته‌ایم و امیدواریم امسال نیز این رکورد را حفظ کنیم و با تلفات مواجه نشویم.....
    سواحل لاهیجان ۶ سال بدون غرق شدگی
  • به گزارش گیل و دیلم ، خسرو آرنگ امروز، ۱۳ خردادماه در ستاد ساماندهی سواحل شهرستان‌های شرق گیلان که در فرمانداری لنگرود برگزار شد، با تاکید بر لزوم هم افزایی و استفاده از خرد جمعی برای کاهش آسیب ها و تلفات در نوار ساحلی استان همانند سال گذشته، اظهار کرد: امروز به دنبال اجرای طرح‌های سالم سازی سواحل با محوریت مباحث فرهنگی هستیم.

    وی با بیان اینکه سلامت جسمی و روانی خانواده‌ها باید در سواحل صیانت شود، افزود: باید از سرمایه‌گذاران در سواحل حمایت کنیم، زیرا ساحل نباید رها شود و باید برای ساماندهی آن برنامه داشته باشیم.

    فرماندار آستانه اشرفیه با تاکید بر لزوم شکل گیری سرمایه گذاری در نوار ساحلی، اضافه کرد: امسال دو طرح سالم سازی در آستانه و بندرکیاشهر داریم و باید برای صیانت از جان مردم وقت بگذاریم و هزینه کنیم؛ سال گذشته به صورت شبانه روزی پایش زمینی و دریایی و هوایی نوار ساحلی را انجام دادیم و این محدوده ۳۷ کیلومتری را کنترل کردیم.

    آرنگ با بیان اینکه در سال جاری به دنبال فعال سازی اورژانس هوایی هستیم، یادآور شد: از جمعیت هلال احمر و اورژانس می خواهیم افراد مناسب را پای کار بیاورند که برای پرواز مشکل نداشته باشند و بتوانیم امدادرسانی هوایی در سواحل را شکل دهیم تا در کمترین زمان، مشکل غریق و حادثه دیدگان را حل کنیم.

    وی با اشاره به منابع اعتباری محدود شهرستان ها، خواستار حضور سرمایه گذاران در طرح های سالم سازی شد و بیان کرد: با اهتمام دولت مردمی سیزدهم، شاهد توزیع عادلانه ثروت بودیم و پرداخت حقوق ناجیان در سال گذشته به موقع و مناسب انجام شد.

    سواحل لاهیجان ۶ سال بدون غرق شدگی

    روح الله بخشی نژاد، فرماندار شهرستان لاهیجان نیز، با تاکید بر لزوم تکرار موفقیت سال گذشته استان در کاهش تلفات سواحل، عنوان کرد: با همت فرمانداران شاهد کاهش فوق العاده مغروقین بودیم.

    وی با بیان اینکه وظیفه داریم جان مسافران را که برای تفریح به ساحل و دریا می آیند، حفظ کنیم، افزود: شهرستان لاهیجان ۱۰ کیلومتر نوار ساحلی داریم و طی ۶ سال گذشته مغروق صفر داشتیم و امیدواریم امسال نیز این رکورد را حفظ کنیم و با تلفات مواجه نشویم.

    فرماندار لاهیجان، ساماندهی سواحل را نیازمند برنامه‌ریزی دانست و گفت: یکی از دغدغه‌های استان در ساماندهی سواحل، مباحث فرهنگی است و لذا به دنبال اقدامات ایجابی و فضاسازی هستیم.

    بخشی نژاد با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم و صفر، از هیئت های مذهبی خواست در برنامه های فرهنگی ویژه سواحل فعال شوند و خاطرنشان کرد: برنامه های فرهنگی – ورزشی نیز در سواحل تدارک دیده شده است.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=102774

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *