×

سومین جشنواره “بزرگداشت روز جهانی بامبو در ایران” در شهرستان لاهیجان برگزار می شود.

  • کد نوشته: 20693
  • ۱۳۹۶-۰۶-۱۵
  • 58 بازدید
  • ۰
  • سومین جشنواره “بزرگداشت روز جهانی بامبو در ایران” در لاهیجان (پایتخت بامبوی ایران) برگزار می شود. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»دکتر ابراهیم آذرپور دبیر سومین جشنواره “بزرگداشت روز جهانی بامبو در ایران گفت: این بزرگداشت توسط مرکز تحقیقات، توسعه و ترویج بامبوی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان گیلان و با مشارکت […]

    سومین جشنواره “بزرگداشت روز جهانی بامبو در ایران” در شهرستان لاهیجان برگزار می شود.
  • سومین جشنواره “بزرگداشت روز جهانی بامبو در ایران” در لاهیجان (پایتخت بامبوی ایران) برگزار می شود.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»دکتر ابراهیم آذرپور دبیر سومین جشنواره “بزرگداشت روز جهانی بامبو در ایران گفت: این بزرگداشت توسط مرکز تحقیقات، توسعه و ترویج بامبوی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان گیلان و با مشارکت اداره آموزش و پرورش شهرستان لاهیجان برگزار می شود.

    وی افزود: بامبو عرصه ایست بی پایان برای تجلی اندیشه ها، خلاقیت ها و نوآوری ها و عنصریست موثر برای تبلور شکوهمند جریان زلال و حیاتبخش طبیعت و بازگشت آرامش گمشده به زندگی پر تلاطم بشر امروز.

    دکتر آذرپور ادامه داد: لاهیجان در مقام خاستگاه، مهد پرورش و پایتخت بامبوی ایران، رسالتی عظیم در پرورش، تعالی بخشی، نمادسازی و بهینه سازی سرنوشت فردای این محصول کشاورزی دارد.

    دکتر آذرپور ابراز امیدواری کرد:این رویداد بزرگ علمی، فرهنگی و هنری که با اهداف پشتیبانی و احیای صنعت رو به زوال بامبوی ایران، بهبود وضعیت فعالان این صنعت، ترویج پرورش و کاربرد بامبو در کشور، مطرح شدن نام و حفظ جایگاه ایران در صنعت بامبوی جهان، معرفی شهرستان لاهیجان به عنوان پایتخت بامبوی کشور در عرصه ملی و جهانی، تقدیر از فعالین و پیشکسوتان صنعت بامبوی کشور، آشنایی با صنایع تکمیلی مرتبط، جلب توجه بیشتر مقامات و نهادهای مسئول به این صنعت اشتغال‌زا، ایجاد انگیزه در قشر پژوهشگر و جامعه دانشگاهی برای اجرای تحقیقات کاربردی در حوزه بامبو و نهادینه سازی الگوی اقتصاد مقاومتی دانش بنیان در بخش های کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار می شود، بتواند آغازگر تحولی عظیم در صنعت بامبوی ایران؛ در سالی که اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال سرلوحه آن است، باشد.

    سومین جشنواره بزرگداشت روز جهانی بامبو در ایران، رأس ساعت ۱۵:۳۰ دوشنبه ۳۰ شهریورماه سال جاری در سالن همایش های شهید باهنر واقع در شهرستان لاهیجان (پایتخت بامبوی کشور) برگزار می شود./ایسنا

    برچسب ها

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=20693

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *