×

سیاهکل پایلوت گردش‌پذیری گیلان است/تی‌تی کاروانسرا یکی از زیباترین جاذبه‌های تاریخی سیاهکل

  • کد نوشته: 30139
  • ۱۳۹۶-۱۲-۲۸
  • 158 بازدید
  • ۰
  • آبشار لونک، تی‌تی کاروانسرا، حمام تاریخی دیلمان، قلعه گرماور، قلعه کوتی، چشمه آب‌معدنی لاریخانی، آبشار بابا ولی و غار اسپهبدان از جاذبه‌های گردشگری سیاهکل هستند. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، شهرستان سیاهکل از دو بخش مرکزی دیلمان و پیر کوه تشکیل‌شده است که با آب و هوایی متفاوت در جلگه و کوهستان، […]

    سیاهکل پایلوت گردش‌پذیری گیلان است/تی‌تی کاروانسرا یکی از زیباترین جاذبه‌های تاریخی سیاهکل
  • آبشار لونک، تی‌تی کاروانسرا، حمام تاریخی دیلمان، قلعه گرماور، قلعه کوتی، چشمه آب‌معدنی لاریخانی، آبشار بابا ولی و غار اسپهبدان از جاذبه‌های گردشگری سیاهکل هستند.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، شهرستان سیاهکل از دو بخش مرکزی دیلمان و پیر کوه تشکیل‌شده است که با آب و هوایی متفاوت در جلگه و کوهستان، می‌تواند چند فصل را در یک روز برای میهمانان خود به ایجاد کند.

    نام این شهر از دو کلمه «سی» و «کل» تشکیل‌شده که «سی» به معنای پای کوه و «کل» به معنای جایگاه بوده که به‌مرورزمان به سیاهکل معروف شده است.

    از جاذبه‌های گردشگری شهرستان سیاهکل می‌توان به آبشار لونک، تی‌تی کاروانسرا، حمام تاریخی دیلمان، قلعه گرماور، قلعه کوتی، چشمه آب‌معدنی لاریخانی، آبشار بابا ولی و غار اسپهبدان اشاره کرد.

    بقاع متبرکه سید اسماعیل، سید ابراهیم، سید محمد صالح، سید احمد، سید حسین و امامزاده تورار نیز ازجمله زیارتگاه‌ها و اماکن مذهبی شهرستان سیاهکل هستند.

    برنج، جو، گندم، چای، فندق، سیب‌زمینی، عدس، گردو، فندق، گیاهان دارویی، مواد لبنی، صنایع‌دستی و به‌ویژه سفال سازی مهم‌ترین محصولات و سوغات این شهرستان هستند.

    به دلیل وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی در سطح شهرستان سیاهکل، استقبال مسافران از این شهرستان در روزهای تعطیل و نوروز بسیار خوب است، اما نبود زیرساخت‌های مناسب، گاهی اوقات مردم این شهرستان و مسافران را در چنین مواقعی با مشکل مواجه می‌کند.

    مسئولین مربوطه پیش از نزدیک شدن به ایام نوروز جلسات نوروزی را به منظور میزبانی از میهمانان شهرستان برگزار می‌کنند که ازجمله آن‌ها برگزاری جلسه برای تنظیم بازار و جلسه با رؤسای بانک‌ها برای ارائه خدمات مطلوب در ایام تعطیل هستند.

    نداشتن هتل در شهرستان سیاهکل یکی از ضعف‌های این شهرستان در بخش گردشگرپذیری است که با راه‌اندازی طرح‌های بوم‌گردی و مسافر کاشانه‌ها سعی شده تا این ضعف پوشیده شود.

    فرماندار شهرستان سیاهکل اظهار کرد: شهرستان سیاهکل از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان به‌عنوان پایلوت گردش‌پذیری در بین شهرستان‌های این استان انتخاب‌شده است.

    رضا اسلامی با بیان اینکه باید سطح درآمدی مردم را از این طریق بالا ببریم و کاری کنیم تا جوانان از این شهرستان مهاجرت نکنند گفت: باید با کمک دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها؛ سیاهکل را به‌عنوان شهرستان گردشگرپذیر در سطح کشور معرفی کنیم.

    مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سیاهکل نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در سیااظهار کرد: گردشگری یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب شهرستان سیاهکل است، در یک ماه گذشته جلسات متعدی در راستای ساماندهی مسافر کاشانه‌های شهرستان سیاهکل تشکیل شد است.

    محمدباقری با بیان اینکه تاکنون برای ۲۳ واحد اقامتگاهی که در قالب خانه مسافر خدمات‌رسانی می‌کنند پرونده صدور پروانه تشکیل‌شده است گفت: با تأکید رئیس دادگستری سیاهکل به منظور پیشگیری از وقوع جرم مقرر شد تمامی واحدهایی که اقدام به اسکان گردشگر می‌کنند نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.

    برگزاری جشنواره‌های نوروزی توسط شهرداری‌های سیاهکل و دیلمان و غرفه‌های صنایع‌دستی از برنامه‌هایی است که برای روزهای نوروز در نظر گرفته‌شده است.

    طبق معمول سال‌های گذشته، آموزش‌وپرورش سیاهکل و دیلمان مدارس خود را برای اسکان فرهنگیان و مسافران آماده کرده‌اند/فارس

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=30139

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *