×

سی و سومین جشنواره تئاتر استانی گیلان با یاد سردار جنگل آغاز شد

  • کد نوشته: 73122
  • ۱۴۰۰-۰۹-۱۲
  • 126 بازدید
  • ۰
  • سی و سومین جشنواره تئاتر استانی گیلان با گرامیداشت یاد میرزا کوچک و نهضت جنگل از صبح روز جمعه ۱۲ آذر با حضور مخاطبان تئاتر در مجتمع فرهنگی ،هنری خاتم الانبیاء(ص) رشت آغاز به کار کرد. به گزارش گیل و دیلم ،معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ضمن اعلام […]

    سی و سومین جشنواره تئاتر استانی گیلان با یاد سردار جنگل آغاز شد
  • سی و سومین جشنواره تئاتر استانی گیلان با گرامیداشت یاد میرزا کوچک و نهضت جنگل از صبح روز جمعه ۱۲ آذر با حضور مخاطبان تئاتر در مجتمع فرهنگی ،هنری خاتم الانبیاء(ص) رشت آغاز به کار کرد.

    به گزارش گیل و دیلم ،معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ضمن اعلام این خبر بیان کرد: ۶ اثر به داوری پیام دهکردی، فرامرز طالبی و مهرداد هنرمند از امروز در سه نوبت ۱۱ صبح ،۱۵ و ۱۸ و به مدت دو روز در دو سالن «شهید انصاری» مجتمع فرهنگی هنری خاتم و الانبیا رشت و «نارون» اجرا می شوند.

    سید امیر مصباح در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آثار شامل “روایت آنکه صبور بود” به کارگردانی نیما جهان بین ، “رازها و دروغ های رام نشده” به کارگردانی وحید درویشی، “واحد ۲۲چه خبره” به کارگردانی رضا جوشعار، “خلیج خوکها” رضا جوینده ،”سیا ریحون” رضا عباسی و “چهاردیواری” عبدالله بهادری است که امروز جمعه سیا ریحون و واحد ۲۲ چه خبره در ساعت ۱۱ و ۱۸ در مجتمع خاتم الانبیاء و رازها و دروغ های رام نشده ساعت ۱۵ در سالن نارون اجرا می شوند.

    وی همچنین ادامه داد: نمایش های خلیج خوک ها و روایت آنکه صبور بود در ساعت ۱۱ و ۱۵ روز شنبه سیزدهم آذرماه در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا و چهاردیواری ساعت ۱۸ در سالن نارون به روی صحنه می روند.

    معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به صدمین سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی گفت: برگزاری این دوره از جشنواره تئاتر استانی گیلان از منظری برای گرامیداشت یاد و خاطره نهضت و اندیشه های سردار جنگل برگزار شده است.

    مصباح بیان کرد: تماشاگر یکی از مهم ترین ارکان تئاتر و حضور آن مهم ترین مساله برای رونق این هنر بوده است ، که متاسفانه بدلیل بروز کرونا در دوره پیشین ناچار به برگزاری آنلاین آن بودیم ؛اما خوشبختانه ، امسال بدلیل انجام واکسیناسیون و همچنین بهبود وضعیت کرونا در استان ،حضور مخاطبان تئاتر بصورت رایگان فراهم شده است .

    وی خاطرنشان کرد: اگرچه استقبال از بازگشایی فعالیت های فرهنگی و هنری در استان ، نشانگر اشتیاق مردم برای بازگشت به دوران خوش این فعالیت ها در پیش از بروز بحران کرونا است؛ اما باید بدانیم هنوز این بحران بطور کامل برطرف نشده و حضور در این فعالیت ها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی مورد تاکید است.

    معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان یادآور شد: رشد و توسعه فعالیت‌های اجتماعی و آگاهی بخشی با تکیه بر هنر نمایش، بومی‌سازی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری با تکیه بر استعدادهای جوان و استفاده از بسترهای فرهنگی و هنری برای رشد و اعتلای فرهنگ عمومی از اهداف جشنواره مذکور است.

    اختتامیه سی و سومین جشنواره تئاتر استانی گیلان، ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز یکشنبه ۱۴ آذرماه با رعایت کامل دستور العمل های بهداشتی در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا (ص) رشت برگزار می‌شود

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=73122

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *