×

شهردار رشت: شهرداری رشت از داشتن المانی‌ها شهری عقب هست

  • کد نوشته: 27844
  • ۱۳۹۶-۱۰-۳۰
  • 141 بازدید
  • ۰
  • شهردار رشت به لزوم پوست‌اندازی بناهای شهری رشت تاکید کرد و گفت: شهرداری رشت قصد دارد بدهی‌های بالایی ۲۰ سال مغازه‌داران و صاحبان مراکز تجاری را که به زیباسازی شهری کمک می‌کنند، ببخشد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، مسعود نصرتی ظهر امروز در نخستین نشست کمیته سیما و منظر شهری در سالن […]

    شهردار رشت: شهرداری رشت از داشتن المانی‌ها شهری عقب هست
  • شهردار رشت به لزوم پوست‌اندازی بناهای شهری رشت تاکید کرد و گفت: شهرداری رشت قصد دارد بدهی‌های بالایی ۲۰ سال مغازه‌داران و صاحبان مراکز تجاری را که به زیباسازی شهری کمک می‌کنند، ببخشد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، مسعود نصرتی ظهر امروز در نخستین نشست کمیته سیما و منظر شهری در سالن شهید انصاری استانداری گیلان اظهار کرد: تک بناهایی که توسط شهروندان ایجادشده و پوسته‌ای که ایجاد می‌کند در نما، سیما و منظر تأثیر می‌گذارد.

    وی بابیان اینکه ما در زیباسازی مسیرهای اصلی مشکلی نداریم چون مالک در مسیرهای اصلی نما و فضای زیبایی می‌سازد، افزود: در کنار بناهای شخصی بناهای حاکمیتی وجود دارد که نیاز به پوست‌اندازی زیبا دارد تا به زیبایی نما و منظر بیفزاید.

    شهردار کلان‌شهر رشت با اشاره به نقش مغازه‌ها و مراکز تجاری در ایجاد فضای زیبای شهری گفت: درگذشته مغازه‌داران برای هر مناسبتی پرچم‌های لازم را نصب می‌کردند و پس از اتمام آن‌ها را پایین می‌کشیدند و باید قبول کرد که زیبا کردن تمام شهر توسط شهرداری امکان‌پذیر نیست.

    نصرتی با تاکید بر اینکه زیباسازی فضای شهری نیازمند فرهنگ‌سازی است، گفت: شهر رشت با توجه به وضعیت جغرافیایی خود از متوسط سرانه فضای سبز عقب هست و باید اقدامات قابل‌توجهی در آن ایجاد شود.

    وی با اشاره به نگرانی‌های مالی موجود در ایجاد درآمد و هزینه در حوزه سیما و منظر خاطرنشان کرد: باید مدیریت شهری را به‌گونه‌ای تدبیر کنیم که قرار هست گردشگر وارد شهر شود و اشتغال و کسب‌وکار مردم رونق بگیرد.

    شهردار رشت همچنین از بخشش بدهی‌های بالایی ۲۰ سال شهرداری به مغازه‌داران و صاحبان مراکز تجاری خبر داد و گفت: شهرداری طرحی را در پیش‌گرفته که اگر مغازه‌داران به زیباسازی شهری کمک کنند بدهی‌های آن‌ها نظیر مالیاتها و عوارض به شهرداری بخشوده خواهد شد.

    نصرتی با اعلام اینکه المانی‌هایی برای چهار ورودی شهر طراحی‌شده، افزود: شهرداری رشت از داشتن المانی‌ها شهری عقب هست و در تلاش هستیم تا با ایجاد المان‌های شهری زیبایی شهر را مضاعف کنیم.

    وی با اشاره به نقاشی‌های سه‌بعدی بر روی پست‌های برق سطح شهر رشت، گفت: پست‌های برق در سطح شهر رشت چهره‌ای بسیار زشت ایجاد کرده‌اند که باید با نقاشی سه‌بعدی بر روی آن‌ها بر زیبایی شهر بیفزاییم.

    شهردار رشت با اشاره به ظرفیت عظیم شهروندان رشتی ازجمله هنرمندان و مهندسین خاطرنشان کرد: لازم است هنرمندان و مهندسین شهر شرایطی را مهیا کنند که شهری زیباتر داشته باشیم و این مهم با هزینه کرد درست و مسئولیت‌پذیری ممکن است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=27844

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *