×

شهرستان رودبار نیازمند پایگاه امداد و نجات کوهستان است

  • کد نوشته: 47513
  • ۱۳۹۸-۰۴-۱۳
  • 202 بازدید
  • ۰
  • فرماندار رودبار گفت: به دلیل برف و مه گرفتگی و همچنین وجود مناطق صعب العبور و کوهستانی در رودبار، به پایگاه امداد و نجات کوهستان نیاز داریم. به گزارش گیل و دیلم، محمدصالح ضیایی، در نشست با مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه زلزله قابل پیش بینی نیست ولی عواقب آن قابل پیشگیری […]

    شهرستان رودبار نیازمند پایگاه امداد و نجات کوهستان است
  • فرماندار رودبار گفت: به دلیل برف و مه گرفتگی و همچنین وجود مناطق صعب العبور و کوهستانی در رودبار، به پایگاه امداد و نجات کوهستان نیاز داریم.

    به گزارش گیل و دیلم، محمدصالح ضیایی، در نشست با مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه زلزله قابل پیش بینی نیست ولی عواقب آن قابل پیشگیری است، اظهار کرد: آموزشهای کوتاه مدت و بلندمدت مرتبط را در دستور کار قرار دهیم.

    وی افزود: از ۳۲ مورد بحران ملی تعریف شده، ۱۵ مورد مشمول رودبار است و شاخص ترین آن زلزله است و این شهرستان که تجربه زلزله تلخ سال ۶۹ را دارد و لزوم مقاوم سازی بعد از آن واقعه تلخ جدی گرفته شده است.

    فرماندار رودبار با بیان اینکه این شهرستان ۲۰ درصد خاک استان را دارد و خدمات استانی و ملی را ارائه می دهد، گفت: امکانات و توجه ویژه ای در تمام بخشهای مرتبط به ویژه امداد و نجات را می طلبد.

    ضیایی با اشاره به نیازهای شهرستان رودبار در حوزه مربوط به هلال احمر گفت: به دلیل برف و مه گرفتگی و همچنین وجود مناطق صعب العبور و کوهستانی در رودبار، به پایگاه امداد و نجات کوهستان نیاز داریم .

    منوچهر جمالی، نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: همه برای حل مشکلات مردم هم پوشانی کنیم و نگاه مهربان به رودبار داشته باشیم، با توجه به اینکه در ساخت آزادراه و راه آهن رشت-قزوین پایگاه های امداد و نجات تعریف نشده است ادامه فعالیت پایگاه های امداد و نجات جاده ای رودبار ضروری است.

    مهدی ولی پور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان هم گفت: بر اساس حادثه خیزی، وسعت و سطح دسترسی امکانات و تجهیزات را بین پایگاه های جمعیت هلال احمر تقسیم می کنیم و نسبت به رودبار نگاه ویژه تری داشته ایم.

    وی افزود: اردوگاه شاخه زیتون منجیل به قطب آموزش کشور تبدیل می شود و شرکت آتیه ساز پایگاه امداد و نجات اسطلخ جان را احداث و تحویل جمعیت هلال احمر می دهد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=47513

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *