×

شهرهای استان گیلان آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی شدند

  • کد نوشته: 29952
  • ۱۳۹۶-۱۲-۲۱
  • 161 بازدید
  • ۰
  • شهرهای استان گیلان با توجه به فرا رسیدن ایام آغاز سال نو و نوروز آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی شدند. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، مسعود کاظمی عصر امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفر نوروزی با بیان اینکه شهر لاهیجان ۶۲.۵ درصد از سرانه جمعیت شهرستان را دارا است اظهار داشت: شهر […]

    شهرهای استان گیلان آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی شدند
  • شهرهای استان گیلان با توجه به فرا رسیدن ایام آغاز سال نو و نوروز آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی شدند.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، مسعود کاظمی عصر امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفر نوروزی با بیان اینکه شهر لاهیجان ۶۲.۵ درصد از سرانه جمعیت شهرستان را دارا است اظهار داشت: شهر لاهیجان ۱۰۴ هزار نفر جمعیت ساکن دارد.

    شهردار لاهیجان با بیان اینکه این شهر از مناطق ویژه گردشگری تاریخی جهان اسلام با بیش از ۶۰ اثر تاریخی است خاطرنشان کرد: شهر توریستی و گردشگری لاهیجان با اقدامات ویژه آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است.

    وی با بیان اینکه پاک‌سازی معابر، ایجاد فضای سبز شهری و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی از اقدامات این شهرداری برای میزبانی از مسافران نوروزی است گفت: خدمات شهرداری لاهیجان به‌منظور خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران و شهروندان تا نزدیک مناطق روستایی ادامه دارد‌.

    کاظمی با بیان اینکه شهر لاهیجان سالانه میزبان ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر است و این امر ظرفیت مطلوبی را برای شهر ایجاد می‌کند تصریح کرد: لاهیجان ۸ هتل و ۲ کمپ و ۵ مسافرخانه، ۴ مهمان‌پذیر و نزدیک به ۱۵۰ مسافر کاشانه برای استقبال از مسافران نوروزی دارد.

    شهردار لاهیجان با تاکید بر اینکه شهرداری این شهر به‌منظور پذیرایی از مسافران نوروزی آمادگی کامل دارد بیان کرد: ظرفیت‌های گسترده و جاذبه‌های گردشگری لاهیجان، این شهر را به شهری زنده و پویا بدل کرده است.

    وی از بهره‌برداری آب‌نما‌های موزیکال و اجرای سیرک بزرگ بین‌المللی در ایام نوروز در شهر لاهیجان خبر داد و گفت: با همکاری و توامندی پلیس، اماکن تجاری و صنفی برخی از معابر پرتردد شهر لاهیجان در ایام نوروز برای خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران در شب‌ها نیز تعطیل نمی‌شوند.

    رودبار آماده اسکان مسافران نوروزی است

    همچنین فرماندار رودبار عصر امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی اظهار داشت: شهرستان رودبار به‌واسطه موقعیت جغرافیایی خود در ایام نوروز از شرایط ویژه‌ای برخوردار است.

    سید اسماعیل میر غضنفری با بیان اینکه این شهرستان در آغاز و پایان ایام نوروز با حجم گسترده مسافر مواجه است خاطرنشان کرد: ستاد تسهیلات سفر در رودبار با شعار پاک‌سازی، زیباسازی و میهمان‌نوازی آماده میزبانی از مسافران نوروزی است.

    میرغضنفری با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان اعم از بیمارستان و تفرجگاه‌ها، اقامتگاه‌ها و مدارس با همکاری سمن‌ها در رودبار آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند گفت: شهرستان رودبار از ۲۶ اسفندماه به‌طور ویژه برای میزبانی از میهمانان نوروزی آماده باش است.

    وی از برپایی بازارچه‌های سنتی با برگزاری مراسمات آیینی نوروز در شهرستان رودبار خبر داد و بیان کرد: در راستای پذیرایی از مسافران نوروز جانمایی خانه سنتی در مدخل ورودی استان در شهر لوشان انجام می‌شود.

    فرماندار شهرستان رودبار از برگزاری جشنواره بومی محلی در روستای نمونه بدون بیکار اسطلخ جان رودبار خبر داد و اظهار داشت: شهرستان رودبار از ظرفیت‌های عظیم گردشگری و طبیعی برخوردار است.

    میرغضنفری با بیان اینکه به‌منظور میزبانی مطلوب از مسافران از تمامی واحدهای خدمات‌رسان، هتل‌ها، اقامتگاه‌ها برای پذیرایی از مسافران نوروزی استفاده می‌شود تصریح کرد: شهرستان رودبار از لحاظ اسکان گردشگران نوروزی با مشکل مواجه نیست.

    وی با اشاره به ترافیک بسیار شدید در رودبار در آغاز و پایان ایام تعطیلات نوروزی بیان کرد: شهرستان رودبار علاوه بر اینکه از از ورودی‌های پرتردد استان محسوب می‌شود منطقه‌ای ویژه برای عبور مسافران استان‌های مازندران و اردبیل‌ است.

    فرماندار شهرستان رودبار با بیان اینکه حجم ترافیک در ایام‌ نوروز از عمده‌ترین مشکلات رودبار است تاکید کرد: امید است با بازگشایی مدخل‌های ورودی و خروجی استان در ایام نوروز شدت ترافیک در شهرستان رودبار مدیریت شود/تسنیم

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=29952

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *