×

شهر دانشگاهی لاهیجان نیازمند زیرساخت های فرهنگی مناسب تری است

  • کد نوشته: 20605
  • ۱۳۹۶-۰۶-۱۲
  • 69 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان گفت: با توجه به وجود دانشگاه های مختلف در شهرستان لاهیجان و نیز مردم علاقمند به مطالعه می توان از لاهیجان به عنوان یک شهر دانشگاهی یاد کرد و از ظرفیت های آن استفاده کرد . به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» هادی نوری در جریان بازدید از کتابخانه های عمومی شهرستان لاهیجان، […]

    شهر دانشگاهی لاهیجان نیازمند زیرساخت های فرهنگی مناسب تری است
  • مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان گفت: با توجه به وجود دانشگاه های مختلف در شهرستان لاهیجان و نیز مردم علاقمند به مطالعه می توان از لاهیجان به عنوان یک شهر دانشگاهی یاد کرد و از ظرفیت های آن استفاده کرد .

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» هادی نوری در جریان بازدید از کتابخانه های عمومی شهرستان لاهیجان، با کتابداران کتابخانه های عمومی شهید باهنر، مرحوم فیض، شهید ابوالحسن کریمی شهر لاهیجان و امام علی(ع) رودبنه از نزدیک دیدار کرد و در جریان فعالیت ها، اقدامات و مشکلات ایشان قرار گرفت.

    مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان با اشاره به قدمت دیرینه و فرهنگی شهرستان لاهیجان این شهر را مستعد داشتن زیرساخت های فرهنگی مناسب تری دانست و گفت: با توجه به وجود دانشگاه های مختلف در این شهرستان و نیز مردم علاقمند به مطالعه می توان از لاهیجان به عنوان یک شهر دانشگاهی یاد کرد و از ظرفیت های آن استفاده کرد.

    وی به رتبه این شهرستان از لحاظ شاخص های کتابخوانی در مقایسه با سایر شهرستان های استان نیز اشاره و عنوان کرد: این وضعیت در شان مردم کتابخوان لاهیجان نیست و باید همه تلاش خود را برای رشد شاخص های کتابخوانی در این شهرستان بکار ببندیم.

    مدیرکل کتابخانه های عمومی استان به بروزرسانی سخت افزاری و نرم افزاری کتابخانه های عمومی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به نیاز روز افزون علاقمندان به کتاب و کتابخوانی به منابع اطلاعاتی، سرعت دسترسی مردم به اطلاعات باید در کتابخانه ها افزایش یابد.

    نوری در ادامه با بیان اینکه کتابخانه ها می بایست مکان امنی برای عموم مردم باشد، افزود: فراهم آوری امکان دسترسی به منابع اطلاعاتی در کتابخانه ها برای همه اقشار مردم و از هر نوع سلیقه ای باید در دستور کار دست اندرکاران این مجموعه باشد.

    مرتضی اکبری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لاهیجان نیز در جریان بازدید مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یکی از مهمترین برنامه های این مجموعه را تلاش برای افزایش فضای مطالعه کتابخانه عمومی شهید باهنر لاهیجان عنوان کرد و از افزایش اعتبار عمرانی کتابخانه های عمومی شهرستان لاهیجان نسبت به سال گذشته خبر داد .

    به گزارش گیل و دیلم، شهرستان لاهیجان هم اکنون دارای ۶ باب کتابخانه عمومی نهادی و ۱باب کتابخانه عمومی مشارکتی است.

    برچسب ها

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=20605

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *