×

شکوفایی صنعت چای با معرفی باغات به گردشگران

  • کد نوشته: 31768
  • ۱۳۹۷-۰۲-۳۰
  • 112 بازدید
  • ۰
  • میزان تبلیغات صورت گرفته در زمینه گردشگری کشاورزی استان گیلان کم بوده و انجام تبلیغات در زمینه معرفی باغات چای و چای سالم ایرانی باعث شکوفایی این صنعت خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم،محمدجواد گل سفیدی از کارشناسان چای کشور گفت:چای از محصولات مهم و اساسی در شمال ایران است که بیش […]

    شکوفایی صنعت چای با معرفی باغات به گردشگران
  • میزان تبلیغات صورت گرفته در زمینه گردشگری کشاورزی استان گیلان کم بوده و انجام تبلیغات در زمینه معرفی باغات چای و چای سالم ایرانی باعث شکوفایی این صنعت خواهد شد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم،محمدجواد گل سفیدی از کارشناسان چای کشور گفت:چای از محصولات مهم و اساسی در شمال ایران است که بیش از ۲۱ هزار هکتار سطح زیر کشت فعال دارد.

    وی افزود: ۱۰ شهرستان از ۱۶ شهرستان استان گیلان دارای سطح زیر کشت چای هستند که بیش از ۴۵ هزار کشاورز در این عرصه فعالیت میکنند. نوع،فرم رشد و چندساله بودن چای در مناطق مختلف گیلان از جاذبه‌های مهم گردشگری کشاورزی (آگروتوریسم)است.

    گل سفیدی ادامه داد:از باغات شیب‌دار و چشم‌اندازهای زیبای شهرستان‌های املش،لاهیجان،لنگرود گرفته تا باغات مکانیزه و واقع در دشت شهرستان‌های فومن،رشت و رودسر گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند و از طرف دیگر در توسعه کشاورزی و توسعه روستایی نقش اساسی را ایفا می‌کند.

    وی خاطر نشان کرد:در تحقیقی که از مردم به عمل آمد، ۹۵ درصد از پاسخ‌دهندگان وجود باغات چای را در شهرستان‌های گیلان به عنوان یکی از جاذبه‌های مهم گیلان نام بردند. ۸۶ درصد نقش باغات چای واقع در کوهپایه‌ها را جذاب‌تر و گردش‌پذیرتر از باغات در دشت دانستند.

    تمایل ۹۲ درصد از توریست‌ها برای تماشای روند تولید چای سیاه و سبز در کارخانجات چایسازی

    برداشت چای از باغات برای گردشگران جالب بوده و ۹۲ درصد از توریست‌ها تمایل داشتند روند تولید چای سیاه و سبز در کارخانجات چایسازی را مشاهده کنند. بررسی‌ها نشان داد که رهاکردن باغات چای در برخی مناطق اثر منفی روی جذب گردشگر داشته و با آگروتوریسم همبستگی منفی دارد.

    گل سفیدی تصریح کرد:از دیگر نتایج تحقیق این بود که ۹۵ درصد پاسخ دهندگان نقش باغات چای را در مناطق مختلف گیلان برای جذب گردشگر تاثیرگذار دانستند و سرسبزی دائمی و نوع کشت و فرم بوته‌ای در باغات چای را از عوامل مهم آن بیان کردند.

    وی خاطر نشان کرد: ۱۸ درصد توریست‌ها باغ چای را از نزدیک ندیده بودند.پاسخ‌دهندگان معتقد بودند که میزان تبلیغات صورت گرفته در زمینه گردشگری کشاورزی استان گیلان کم بوده و انجام تبلیغات در زمینه معرفی باغات چای و چای سالم ایرانی باعث شکوفایی این صنعت خواهد شد/ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=31768

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *