×

شیوه‌های مدیریتی منابع آب را عوض کنیم

  • کد نوشته: 29955
  • ۱۳۹۶-۱۲-۲۲
  • 148 بازدید
  • ۰
  • فرماندار شهرستان رشت گفت: شیوه‌های مدیریتی منابع آب را عوض کنیم تا در فصل زراعی به مشکل برنخوریم. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،سید محمد احمدی در جلسه کمیته توزیع آب کشاورزی شهرستان که در دفتر وی برگزار شد، اظهار کرد: شیوه‌های مدیریتی منابع آب را عوض کنیم تا در فصل زراعی به […]

    شیوه‌های مدیریتی منابع آب را عوض کنیم
  • فرماندار شهرستان رشت گفت: شیوه‌های مدیریتی منابع آب را عوض کنیم تا در فصل زراعی به مشکل برنخوریم.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،سید محمد احمدی در جلسه کمیته توزیع آب کشاورزی شهرستان که در دفتر وی برگزار شد، اظهار کرد: شیوه‌های مدیریتی منابع آب را عوض کنیم تا در فصل زراعی به مشکل برنخوریم.

    فرماندار شهرستان رشت افزود: در فصل زراعی یک لیتر آب هم برای کشاورز بسیار تاثیرگذار خواهد بود، تعمیر آبندان‌ها و لایروبی انهار از عوامل موثر در آبرسانی صحیح به مزارع است.

    احمدی با بیان اینکه هرجا تمدنی وجود دارد به دلیل مجاورت با منابع آبی بوده است، تصریح کرد: اگر مدیریت منایع آبی به همین صورت ادامه یابد، در آینده مشکل آب خواهیم داشت.

    وی با بیان اینکه شخم زمستانه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوایی، کشاورزان را برای انجام شخم زمستانه تشویق کنید.

    فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه دریچه سازی، لایروبی و شخم زمستانه از ارکان مهم کشاورزی است، تصریح کرد: از اکنون که فصل لایروبی است باید با جدیت پیگیر امور باشیم، اهمال در هر یک از مراحل مذکور تمام زحمات را هدر می‌دهد.

    وی اضافه کرد: با توجه به در پیش بودن سال جدید، رسیدگی به امور کشاورزان فراموش نشود؛ تاکید می‌کنم که حتما جدیت را در کار داشته باشید تا فرآیند کاشت، داشت و برداشت به درستی و بدون مشکل انجام گیرد.

    احمدی با اشاره به اینکه ۳۸ درصد اشتغال ما بر پایه کشاورزی است، گفت: بدانیم نزولات جوی و کم آبی امر طبیعی است اما مدیریت این مسئله می‌تواند مانع ایجاد مشکلات جدی شود. تمام تلاش مان مصروف استفاده از همه ظرفیتها شود/ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=29955

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *