×

صدور الکترونیکی پروانه ساخت‌وساز از سال آینده در رشت/برگزاری چله مهربانی

  • کد نوشته: 52751
  • ۱۳۹۸-۰۹-۲۸
  • 232 بازدید
  • ۰
  • در جلسه شورای اسلامی شهر رشت از صدور الکترونیکی پروانه ساخت‌وساز در شهر رشت از سال آینده و تصویب راه‌اندازی خط ریلی و تراموای رشت در شورای ترافیک گیلان خبر داده شد. به گزارش گیل و دیلم، رئیس شورای اسلامی شهر رشت امشب در یک‌صد و بیست و یکمین جلسه علنی شورای شهر رشت در […]

    صدور الکترونیکی پروانه ساخت‌وساز از سال آینده در رشت/برگزاری چله مهربانی
  • در جلسه شورای اسلامی شهر رشت از صدور الکترونیکی پروانه ساخت‌وساز در شهر رشت از سال آینده و تصویب راه‌اندازی خط ریلی و تراموای رشت در شورای ترافیک گیلان خبر داده شد.

    به گزارش گیل و دیلم، رئیس شورای اسلامی شهر رشت امشب در یک‌صد و بیست و یکمین جلسه علنی شورای شهر رشت در ساختمان جلسات شورا با گرامیداشت ۲۶ آذر مصادف با روز حمل‌ونقل اظهار کرد: در جلسه امروز به‌طور نمادین از سه راننده فعال در حوزه اتوبوس‌رانی، تاکسی‌رانی و مینی‌بوس‌رانی تجلیل به عمل می‌آید.

    اسماعیل حاجی پور با اشاره به تصویب راه‌اندازی خط ریلی و تراموای رشت در شورای ترافیک گیلان افزود: بدون مصوبه شورای ترافیک استان اجرای این پروژه مقدور نبود و با تصویب راه‌اندازی خط ریلی و تراموا در شورای عالی  گیلان دیگر مشکلی از این بابت در شورای عالی ترافیک کشور وجود ندارد.

    تذکر به شهردار رشت بابت رفع مشکلات بیمه آتش‌سوزی شهروندان

    وی به اجرا و پرداخت بیمه‌های آتش‌سوزی به شهروندانی که در حادثه آتش‌سوزی دچار ضرر و زیان شده‌اند اشاره کرد و گفت: بابت رفع مشکلات بیمه آتش‌سوزی شهروندان و ممانعت از سرگردانی آنان  به شهردار رشت تذکر می‌دهم.

    رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه یک‌صد و ۱۰ دستگاه دوربین جدید ثبت تخلف برای شهر رشت در نظر گرفته است، تصریح کرد: پس از اجرای مناقصه و نصب دوربین‌ها در نقاط مختلف شهر رشت بخش عظیمی از مباحث ترافیکی شهر رشت  سامان پیدا می‌کند.

    حاجی پور با اشاره به حفاری‌های انجام‌شده پیرامون اجرای فیبر نوری در رشت گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده قرار شد حفاری‌ها به‌سرعت پس از اجرای فیبر نوری پُر شود تا خدای‌ناکرده مشکلی از این بابت برای شهروندان ایجاد نشود و با اقدامات انجام‌شده امیدواریم از سال آینده پروانه ساخت‌وساز به‌صورت الکترونیکی صادر شود.

    وی با اشاره به اجرای پروژه طرح پارک آبی در رشت بیان کرد: به‌زودی فراخوان مناقصه این پروژه برگزار می‌شود.

    برگزاری چله مهربانی در سالن ناجا رشت

    عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه جشنواره شب یلدا در پیاده راه فرهنگی و سبزه‌میدان برگزار می‌شود، اظهار کرد: به مناسبت شب یلدا نیز مراسمی در ۲۹ آذر در سالن اجتماعات نیروی انتظامی گیلان واقع در میدان رازی رشت با مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری رشت ساعت ۱۷ و سی دقیقه الی بیست شب با عنوان چله مهربانی برگزار می‌شود.

    فاطمه شیرزاد با تأکید بر اینکه کارکنان شهرداری رشت بابت عدم پرداخت حق بیمه تکمیلی تأمین اجتماعی با مشکلات فراوانی مواجه هستند، افزود: متأسفانه معوقات بیمه‌ای پرسنل شهرداری رشت پرداخت نمی‌شود و از این بابت مشکلات فراوانی برای پرسنل این مجموعه ایجادشده است و انتظار داریم شهردار رشت به‌طورجدی به این موضوع ورود کند.

    پلمپ دفتر پرسنل شهرداری رشت

    وی با بیان اینکه تأخیر در پرداخت حق بیمه موجب فاصله افتادن مابین سنوات خدمتی پرسنل شهرداری رشت می‌شود، گفت: برخی از پرسنل شهرداری رشت با توجه به عدم دریافت فاکتورهای بیمه‌ای از بیمه تکمیلی شهرداری رشت خارج شدند و این موضوع تأسف‌برانگیز است.

    شیرزاد با انتقاد از پلمپ دفتر فعالیت یکی از پرسنل شهرداری رشت بیان کرد: امروز شاهد پلمپ دفتر یکی از کارکنان شهرداری رشت بدون حکم قضایی بودیم و این در حالی است که شهردار رشت دیروز در تهران حضور داشت.

    جیب‌های خالی کارگران شهرداری رشت در شب یلدا

    یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با انتقاد از عدم واریز حقوق و مزایای کارگران شهرداری رشت اظهار کرد: تا فرارسیدن شب یلدا زمان چندانی باقی نمانده است و کارگران شهرداری رشت جیب‌هایشان خالی است.

    محمدحسن علیپور با بیان اینکه بارها مشکلات کارگران شهرداری رشت در شورا مطرح شد، افزود: بارها شاهد فوت کارگران شهرداری رشت به‌واسطه حوادثی همچون تصادف و غیره در حین انجام خدمت بودیم و متأسفانه کارگران شهرداری رشت در شرایط مالی نامناسبی قرار دارند.

    وی با تأکید بر اینکه از شهروندان انتظار مطالبه گری از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی داریم، بیان کرد: موقع انتخابات برخی از نمایندگان در حال پخش لباس ورزشی و غیره در برخی از محلات هستند و از مردم رشت تقاضا دارم از نمایندگان مطالبه گری کنند.

    در این جلسه لایحه کمک به انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان بررسی شد.

    عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به لایحه کمک به انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان اظهار کرد: متأسفانه در این‌گونه لوایح به‌طور سلیقه‌ای عمل می‌شود.

    رضا رسولی با بیان اینکه حمایت شورا از چنین انجمن‌هایی اقدام خوبی است، افزود: علاقه شخصی بنده این بود که این لایحه در جلسه مطرح نمی‌شد و نباید به‌طور فردی و سلیقه‌ای دراین‌باره عمل شود و باید میزان کمک به انجمن‌ها بررسی شود.

    موافقت شورا با کمک به انجمن‌های خیریه

    عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز پیرامون لایحه کمک به انجمن بیماران کلیوی اظهار کرد: حفظ جان یک انسان مبتلابه این‌گونه بیماری‌ها نیز قابل ارزش است.

    بهراد ذاکری با بیان اینکه معتقدم انجام حتی یک روز زودتر این اقدام توسط شورا می‌تواند به افرادی حیات ببخشد، افزود: تقاضا دارم شورا با پرداخت کمک‌های این‌چنینی خیریه موافقت کند.

    وی با تأکید بر اینکه سبک بودجه‌نویسی شهرداری رشت از سنوات گذشته تا به امروز غلط بوده است، گفت: تقاضا دارم برای نوشتن بودجه سال آینده از ساختار علمی استفاده شود و معیشت پرسنل شهرداری رشت با مشکلات فراوانی مواجه است.

    بی‌توجهی مدیریت شهری رشت نسبت به پروژه‌های مصوب

     یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مجموعه مدیریت شهری رشت نسبت به پروژه‌های مصوب بی‌توجهی می‌کند، اظهار کرد: بودجه‌های مشخصی را به‌منظور اجرای پروژه‌های مدیریت شهری مصوب کردیم اما در حال حاضر شاهد تغییر کدهای بودجه و بی‌توجهی به این امر هستیم.

    سید امیرحسین علوی با بیان اینکه در سال‌های گذشته قراردادهای مربوط به پروژه‌های عمرانی رشت را منعقد می‌کردیم، افزود: از بابت اینکه هیچ پروژه‌ای در شهر رشت در حال استارت خوردن نیست نگران هستم.

    وی با تأکید بر اینکه در سنوات گذشته نیز شهرداری رشت با مشکلات مالی مواجه بود، بیان کرد: با تمامی مشکلات پروژه‌های عمرانی اجرایی می‌شد.

    بودجه‌های غیرواقعی برای شهرداری مشکلات فراوانی ایجاد کرده است

    عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه رسانه‌ها پل ارتباطی مابین مردم و مسؤولان هستند، اظهار کرد: از رسانه‌ها انتظار داریم برخی از مباحث را که در صحن شورا مطرح می‌کنیم تلطیف کنند.

    احمد رمضانپور با بیان اینکه بودجه‌های غیرواقعی درگذشته مشکلات فراوانی برای شهرداری رشت ایجاد کرد، افزود: بودجه یک منبع است که بر اساس آن هزینه‌ها می‌شود و در حال حاضر هزینه‌ها و منابع همخوانی ندارند و در حال حاضر شهرداری رشت حدود یک هزار میلیارد تومان بدهی دارد.

    رئیس ستاد دیه گیلان نیز با حضور در جلسه امشب شورای شهر رشت با اشاره به اینکه طی ۹ ماه اخیر ۳۳۴ نفر از زندانیان گیلانی آزاد شدند، اظهار کرد: بابت آزادی این تعداد از افراد بالغ‌بر ۶ میلیارد تومان توسط ستاد دیه پرداخت شد و مابقی از محل کمک خانواده‌ها، بیمه و بخشش شکایت تأمین شد.

    علیرضا یزدانی با بیان اینکه ۱۵۱ نفر از مجموع ۳۳۴ نفر زندانی آزادشده مربوط به زندان رشت بودند، افزود: ۲۱ نفر از این تعداد خانم بودند و ستاد دیه می‌تواند با افرادی که بابت مهریه، تصادفات رانندگی، حوادث کارگاهی که پیمانکار توان پرداخت ندارد و در زندان به سر می‌برند مساعدت کند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=52751

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *