×

ضبط آثار موسیقی نواحی گیل و دیلم در گیلان آغاز شد

  • کد نوشته: 31258
  • ۱۳۹۷-۰۲-۱۲
  • 102 بازدید
  • ۰
  • ضبط آثار موسیقی به همراه زندگی و مرور خاطرات هنرمندان موسیقی نواحی کشور تحت عنوان مستند میراث ماندگار در استان گیلان آغاز شد. محسن نظری خاکشور استاد حوزه سینما و مستندساز کشور به عنوان کارگردان و تصویر بردار، پیمان قلیزاده آسیابر به عنوان هماهنگ کننده و صدا بردار، مازیار امیدی ملومه دستیار و محقق موسیقی […]

    ضبط آثار موسیقی نواحی گیل و دیلم در گیلان آغاز شد
  • ضبط آثار موسیقی به همراه زندگی و مرور خاطرات هنرمندان موسیقی نواحی کشور تحت عنوان مستند میراث ماندگار در استان گیلان آغاز شد.

    محسن نظری خاکشور استاد حوزه سینما و مستندساز کشور به عنوان کارگردان و تصویر بردار، پیمان قلیزاده آسیابر به عنوان هماهنگ کننده و صدا بردار، مازیار امیدی ملومه دستیار و محقق موسیقی نواحی گیلان در این کار مشترک فرهنگی نقش آفرینی و نظری خاکشور و قلیزاده آسیابر تهیه کنندگی مشترک آن را برعهده دارند.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،محسن نظری کارگردان این مجموعه روز چهارشنبه در این باره گفت: در این طرح موسیقی نواحی ۲ بخش نخست موسیقی نواحی اقوام گیل و دیلم در شهرهای شرق گیلان همچون لاهیجان، رودسر، سیاهکل ، رودبار و در مناطق کوهستانی دیلمان ، عمارلو و خورگام مد نظر ماست ولی چون در این فصل بیشتر پیشکسوتان و هنرمندان کوهستانی نیز در جلگه ساکن هستند، از جلگه اقدام و پس از آن اجرای بخش دوم طرح به موسیقی نواحی تالش پرداخته می شود.
    وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر کار ضبط آثار و مرور زندگی استاد محمدرضا شاهنوری از هنرمندان دیلمان ساکن در لاهیجان به اتمام رسیده و در ادامه کار آثار اسد نوری، خوشخوان، رحیم پور سیاهکلی، حسین مسکین و صفر رمضانی در حال ضبط است.
    وی یادآور شد: این پروژه، طرحی کشوری است و زندگی نامه هنرمندان و پیشکسوتانی در طول دوره های گذشته یعنی کسانی که میراث دار موسیقی نواحی کشور هستند را ماندگار می کند و در این کار خاطرات دوره های هنری ضبط می شود ولی بطور کوتاه پخش خواهند شد/ایرنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=31258

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *