×

ضرورت تلاش و جدیت بیشتر برای جذب حداکثری تسهیلات اشتغال‌زایی

  • کد نوشته: 34401
  • ۱۳۹۷-۰۵-۱۱
  • 124 بازدید
  • ۰
  • مهم‌ترین دغدغه و برنامه دولت ایجاد اشتغال و رفع فقر بوده در این راستا تسهیلاتی برای طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی و فراگیر در نظر گرفته‌شده و رودسر برای جذب حداکثری سهم تسهیلات شهرستان نیازمند تلاش و جدیت بیشتری است. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم به نقل از روابط عمومی فرمانداری رودسر، جلسه اشتغال، سرمایه‌گذاری […]

    ضرورت تلاش و جدیت بیشتر برای جذب حداکثری تسهیلات اشتغال‌زایی
  • مهم‌ترین دغدغه و برنامه دولت ایجاد اشتغال و رفع فقر بوده در این راستا تسهیلاتی برای طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی و فراگیر در نظر گرفته‌شده و رودسر برای جذب حداکثری سهم تسهیلات شهرستان نیازمند تلاش و جدیت بیشتری است.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم به نقل از روابط عمومی فرمانداری رودسر، جلسه اشتغال، سرمایه‌گذاری و بوم گردی این شهرستان با حضور اعضای این کارگروه عصر امروز برگزار و مشکلات طرح‌های اشتغال‌زایی موردبررسی قرار گرفت.

    فرماندار رودسر در این جلسه ایجاد اشتغال و رفع فقر مطلق را از سیاست‌های دولت خواند و اظهار کرد: باید تمام همت و تلاش شهرستان رودسر برای بهره‌گیری از فرصت باقی‌مانده در راستای سهم شهرستان در جذب تسهیلات اشتغال به‌کارگیری شود.

    علی وارسته بهدانی افزود: سهم اعتباری شهرستان رودسر در حوزه اشتغال روستایی ۲۰ میلیارد و ۴۷۸ میلیون تومان است.

    وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۸۹ طرح در حوزه جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، شیلات و میراث فرهنگی به ارزش ۳۲ میلیارد و ۲۴۴ میلیون تومان با پیش‌بینی ۵۱۹ نفر اشتغال در کمیته اشتغال شهرستان رودسر مصوب شده است گفت: تعداد ۳۰۱ طرح به ارزش ۳۳ میلیارد و ۵۵۴ میلیون تومان از طریق کمیته استانی به بانک معرفی‌شده‌اند.

    فرماندار رودسر سهم اعتباری این شهرستان در حوزه اشتغال فراگیر ۳۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون ۱۷ طرح در حوزه جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، شیلات و میراث فرهنگی به ارزش بیش از ۱۴ میلیارد و ۱۶۷ میلیون تومان با پیش‌بینی ۲۹۰ نفر اشتغال در کمیته اشتغال شهرستان مصوب معرفی‌شده است.

    وی بیان کرد: طرح‌های مصوب شده در ۴۵ جلسه کمیته فنی شهرستان صورت گرفته که ۱۲ جلسه در سال ۹۶ و ۳۳ جلسه در سال ۹۷ برگزارشده است.

    وارسته تحقق اهداف اشتغال‌زایی را مستلزم همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی خواند و تصریح کرد: رودسر دارای ظرفیت‌های کشاورزی و گردشگری بالایی است که می‌تواند عامل مهم برای توسعه و پیشرفت این شهرستان باشد.

    گفتنی است ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری با ارائه تسهیلات کم‌بهره از اولویت‌های دولت است و در این نشست بر لزوم بهره‌گیری از فرصت باقی‌مانده در راستای جذب حداکثری تسهیلات اشتغال‌زایی شهرستان رودسر تأکید شد در این راستا ضمانت بانکی از مهم‌ترین مشکلات طرح‌های ارائه‌شده بیان شد می‌طلبد برای محقق شدن اهداف دولت بانک‌ها تا حد امکان خم شود بدون اینکه قانون‌شکنی گردد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=34401

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *