×

طی چهارماه ابتدایی سال؛ بیشترین آمار تصادفات جاده‌ای در گیلان مربوط به موتورسواران است

  • کد نوشته: 35914
  • ۱۳۹۷-۰۶-۱۳
  • 128 بازدید
  • ۰
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ۱۹۰ نفر طی چهارماه اول در گیلان بر اثر تصادف فوت کرده‌اند که از این میزان، ۸۱ مورد مربوط به تصادف ناشی از موتورسیکلت‌ها و ۳۴ نفر نیز عابر پیاده بوده‌اند که نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۶ رشد چشمگیری داشته است. به گزارش پایگاه خبری گیل […]

    طی چهارماه ابتدایی سال؛ بیشترین آمار تصادفات جاده‌ای در گیلان مربوط به موتورسواران است
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ۱۹۰ نفر طی چهارماه اول در گیلان بر اثر تصادف فوت کرده‌اند که از این میزان، ۸۱ مورد مربوط به تصادف ناشی از موتورسیکلت‌ها و ۳۴ نفر نیز عابر پیاده بوده‌اند که نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۶ رشد چشمگیری داشته است.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، دکتر شاهرخ یوسف‌زاده در هفتاد و چهارمین جلسه شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، بین المللی سازی را یکی از ثمرات برنامه راهبردی در دانشگاه عنوان کرد و افزود: نمی‌شود از دانشگاه نسل سوم صحبت کرد و از بین الملل سازی صحبت نکرد.

    وی با اشاره به این که دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تنها دانشگاه علوم پزشکی کشور است که جزو ۳۲ دانشگاه عضو اتحادیه دریای خزر است، گفت: این امر می‌تواند بستر مناسبی برای گسترش فعالیت‌ها باشد. زیرا دانشگاه علوم پزشکی گیلان، پتانسیل و ظرفیت بالایی برای توسعه فعالیت‌ها در سطح بین‌الملل دارد. در این راستا پردیس بین الملل دانشگاه، یک ظرفیت برای گسترش فعالیت‌های آموزشی دانشگاه در سطح بین الملل است.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به اینکه توسعه فعالیت‌های برون سازمانی می‌تواند منجر به ارتقای سطح اریه خدمات شود، خاطرنشان کرد: مدیریت واحد بین الملل همزمان با تدوین برنامه راهبردی از سال ۹۵ در دانشگاه شکل گرفت .

    این مقام مسئول پیشگیری از تروما را یکی از برنامه‌های استراتژیک در حوزه سلامت در راستای ارتقای سلامت جامعه عنوان کرد و یاد آور شد: ۱۹۰ نفر طی چهارماه اول در گیلان بر اثر تصادف فوت کرده‌اند که از این میزان، ۸۱ مورد مربوط به تصادف ناشی از موتورسیکلت‌ها و ۳۴ نفر نیز عابر پیاده بوده‌اند که نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۶ رشد چشمگیری داشته است.

    یوسف‌زاده با بیان این مطلب که طی ۵ ماه اول سال ۹۷ ، ۲۲۵ مورد مرگ و میر ناشی از تروما ( تصادفات، سقوط، خفگی و مسمومیت و…) اتفاق افتاده است، تصریح کرد: در این زمینه، در فروردین ماه امسال، بیشترین میزان مرگ و میر به ثبت رسیده است و میانگین کسانی که فوت کرده‌اند ۴۲ سال بوده است.

    وی خاطرنشان کرد: برنامه سیستم تروما جهت مدیریت متمرکز سیستم تروما به همت مرکز تحقیقات ترومای جاده‌ای گیلان و با همکاری سازمان‌های ذی ربط مانند پلیس، راه و ترابری، هلال احمر و پزشکی قانونی در حال اجراست. در این زمینه همکاری خوبی بین دست اندرکاران تروما در استان وجود دارد و این مهم به همت مرکز تحقیقات تروما جاده‌ای در گیلان اتفاق افتاده است.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در حال حاضر دسترسی به اطلاعات راه، پلیس و پزشکی قانونی می‌تواند تحلیل مناسبی از وضعیت تروما در استان ارایه کند. در این راستا مداخلات موثر در این زمینه می‌تواند مثمر ثمر باشد. با انجام یک مداخله موثر مانند موتور سواران می‌توان شاهد کاهش چشمگیر در تلفات جاده‌ای بود. 

    منبع: ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=35914

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *