×

ظرفیت تولید ۵۰هزار تن چای داخلی در کشور

  • کد نوشته: 36057
  • ۱۳۹۷-۰۶-۱۷
  • 185 بازدید
  • ۰
  • رئیس سازمان چای کشور گفت: ما ظرفیت داریم تا ۵۰ هزار تن چای داخلی هم تولید کنیم و برای تحقق این امر نیاز به عزم ملی داریم. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، حبیب جهانساز، در بازدید از باغ های چای شهرستان سیاهکل گفت: این شهرستان  از مناطق چایخیز شمال کشور است که بیش از […]

    ظرفیت تولید ۵۰هزار تن چای داخلی در کشور
  • رئیس سازمان چای کشور گفت: ما ظرفیت داریم تا ۵۰ هزار تن چای داخلی هم تولید کنیم و برای تحقق این امر نیاز به عزم ملی داریم.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، حبیب جهانساز، در بازدید از باغ های چای شهرستان سیاهکل گفت: این شهرستان  از مناطق چایخیز شمال کشور است که بیش از ۱۶۰۰ هکتار باغ چای و ۶ کارخانه چایسازی فعال دارد.

    وی افزود:میزان خرید برگ سبز در سال جاری تا ۱۵ شهریور بیش از ۴ هزار تن بوده است و ۷۰ درصد مطالبات چایکاران شهرستان پرداخت شد.

    حبیب جهانساز ضریب خودکفایی چای داخلی را ۲۳ تا ۲۵ درصد اعلام کرد و ادامه داد: نیاز داخلی کشور ۱۱۰ هزارتن است که بیش از ۷۰ هزارتن آن باید با واردات تأمین شود.

    وی افزود: در حال حاضر تولید سالانه چای خشک کشور ۲۵ هزار تن است. میزان واردات امسال تاکنون ۱۵ هزارتن بوده است. سال گذشته ۵۷ هزارتن واردات رسمی و مابقی به صورت غیررسمی به کشور صورت گرفت.

    وی با بیان اینکه رونق صنعت چای نیازمند یک عزم ملی است، خاطرنشان کرد: در صورتی که دستگاه های اجرایی بخواهند چای داخلی مصرف کنند، چای داخلی بر دست ما نخواهند ماند.

    جهانساز با بیان اینکه حدود ۷ تا ۸ هزارتن چای کشور، دارای بازار خارجی است و راه خود را به صادرات باز کرده، خاطرنشان کرد: درحال حاضر ۵۰ تا ۶۰ هزار چایکار برای تولید این محصول استراتژیک تلاش می کنند و امسال حدود ۱۹ هزار و ۷۰۰ تن چای در داخل کشور تولید شده است. ما ظرفیت داریم تا ۵۰ هزار تن چای داخلی هم تولید کنیم و تحقق این امر نیاز به عزم ملی دارد. 

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=36057

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *