×

ظرف یک سال و نیم آینده؛ دو هزار فرصت شغلی در صومعه‌سرا ایجاد خواهد شد

  • کد نوشته: 15697
  • ۱۳۹۶-۰۲-۱۱
  • 178 بازدید
  • ۰
  • نماینده صومعه‌سرا در مجلس گفت: مطمئناً در صورت تعامل و همکاری همگان در اجرای پروژه‌های در دست اجرا ظرف یک سال و نیم آینده دو هزار شغل در این شهرستان ایجاد خواهد شد. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، دکتر سید کاظم دلخوش در جمع مردم و مسئولین صومعه‌سرا در مجتمع فارابی اداره فرهنگ […]

    ظرف یک سال و نیم آینده؛ دو هزار فرصت شغلی در صومعه‌سرا ایجاد خواهد شد
  • نماینده صومعه‌سرا در مجلس گفت: مطمئناً در صورت تعامل و همکاری همگان در اجرای پروژه‌های در دست اجرا ظرف یک سال و نیم آینده دو هزار شغل در این شهرستان ایجاد خواهد شد.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، دکتر سید کاظم دلخوش در جمع مردم و مسئولین صومعه‌سرا در مجتمع فارابی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان ، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به اجرای پروژه‌های سد لاستیکی تولم‌شهر، تعریض محور فومن-پونل، ساخت اورژانس بیمارستان امام(ره) در صومعه‌سرا، اظهار کرد: کارهایی بزرگی در این شهرستان در حال انجام است. ‌اجرایی شدن و اتمام این پروژه‌های ملی موجب توسعه شهرستان می‌شود.

    وی با بیان اینکه ایجاد سد لاستیکی در تولم‌شهر تامین‌کننده آب کشاورزی است، افزود:‌ سد لاستیکی تولم‌شهر یکی از بهترین سدهای لاستیکی گیلان خواهد بود. بنا است ظرف مدت ۱۴ماه این سد احداث شود.

    دلخوش با بیان اینکه احداث سد لاستیکی موجب ایجاد طرح‌های گردشگری و توریستی می‌شود،‌ خاطرنشان کرد: تنها در حاشیه سد لاستیکی قابلیت ایجاد ۵۰۰ فرصت شغلی در حوزه گردشگری وجود دارد.

    وی به آغاز عملیات تعریض کمربندی فومن- پونل با اعتبار ۱۰۰میلیارد تومانی اشاره کرد و گفت:‌ تعریض محور فومن-پونل یک پروژه ملی و به طول ۲۵کیلومتر است.

    دلخوش با بیان اینکه تمام تلاشمان ورود و جذب سرمایه‌گذار به شهرستان است، تصریح کرد: رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال یکی از دغدغه‌های اصلی دولت و مسئولین است.

    وی با بیان اینکه بدنبال ایجاد بازار روز بین‌ راهی در جاده ترانزیتی و طرح سفره‌خانه سنتی داخل جنگل در مساحت ۱۲۰هکتار منطقه هفت‌دغنان و ایجاد سورتمه و تله‌کابین در منطقه تنیان می‌باشیم، افزود: اجرای طرح‌های گردشگری رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال را در پی خواهد داشت.

    دلخوش به برگزاری نشست‌ها و امضای تفاهم‌نامه‌ای با رئیس کمیسیون انرژی کشور چک برای تبدیل زباله به نیروگاه اشاره کرد و ادامه داد: بنا است این نیروگاه جنب شهرک صنعتی صومعه‌سرا احداث شود.

    وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه من از بیکاری جوانان شرمنده‌ام،‌ تصریح کرد:‌ تمام تلاشمان ایجاد شهرک فناوری و استقرار ۱۰۰شرکت‌ پارک و فناوری در شهرک ۴۰۰هکتاری کیشستان می‌باشد. مطمئناً در صورت تعامل و همکاری در اجرای پروژه‌های ظرف یک سال و نیم آینده دو هزار شغل در شهرستان ایجاد خواهد شد.

    دلخوش با تاکید بر اینکه طی یک سال گذشته با کمک دولت بیش از۴۰۰میلیارد تومان اعتبار به اندازه اعتبار ۴۰سال گذشته به شهرستان تزریق شده است،‌ یادآور شد:‌ طی یک سال گذشته از ۱۵۶روستای صومعه‌سرا ۹۵روستا آسفالت شده است. تقویت و رفع ضعف برق ۷۰روستای شهرستان از دیگر اقدامات صورت گرفته در این شهرستان طی یک سال است.

    وی به تخصیص ۱۰میلیارد تومان اعتبار جهت جهت خرید تیربرق، ترانس و سیم و کابل در این شهرستان اشاره کرد و افزود: در این مدت آبرسانی و رفع نوسانات آب آشامیدنی ۵۴روستای صومعه‌سرا انجام شده است.

    دلخوش از انتخاب دو روستای نوخاله و اسپند صومعه‌سرا به عنوان پایلوت طرح ملی فاضلاب روستایی در کشور خبر داد و ابراز کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته بنا است پروژه جمع‌آوری فاضلاب شهری و تصفیه‌خانه علاوه بر شهرستان صومعه‌سرا در ۵شهر گیلان از طریق اخذ وام از بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا اجرایی شود.

    وی با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته ۵میلیارد تومان اعتبار برای آب گوراب‌زرمیخ صومعه‌سرا پیش‌بینی شده است، گفت: قرارداد آسفالت ۲۶روستای صومعه‌سرا بسته شده است.

    نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس در پایان به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اشاره کرد و افزود:‌ آغاز طرح توسعه اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) در چهار طبقه با بیش از ۸میلیارد اعتبار، کلینیک فوق تخصصی درمانی کسماء با ۴۰درصد پیشرفت، ساخت خانه‌های بهداشت و مراکز درمانی، خرید ۳ دستگاه آمبولانس،‌ خرید ۶۰۰میلیون تجهیزات پزشکی نظیر دستگاه دیالیز، سنگ‌شکن از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان صومعه‌سرا است./ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=15697

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *