×

«عدم تأمین قیر» میزان ترمیم آسفالت جاده‌های استان گیلان را به یک‌سوم کاهش داد

  • کد نوشته: 53250
  • ۱۳۹۸-۱۰-۱۴
  • 85 بازدید
  • ۰
  • عدم تحویل قیر به مجموعه وزارت راه، روند ترمیم آسفالت راه‌های مواصلاتی گیلان را امسال در مقایسه با ۸ ماه نخست سال ۹۷ حدود ۳ برابر کاهش داده است. به گزارش گیل و دیلم ، مجموعه وزارت راه به دلایل بسیار گوناگون امسال با مشکل و چالش شدید تحویل قیر و توزیع آن در سطح استان‌های […]

    «عدم تأمین قیر» میزان ترمیم آسفالت جاده‌های استان گیلان را به یک‌سوم کاهش داد
  • عدم تحویل قیر به مجموعه وزارت راه، روند ترمیم آسفالت راه‌های مواصلاتی گیلان را امسال در مقایسه با ۸ ماه نخست سال ۹۷ حدود ۳ برابر کاهش داده است.

    به گزارش گیل و دیلم ، مجموعه وزارت راه به دلایل بسیار گوناگون امسال با مشکل و چالش شدید تحویل قیر و توزیع آن در سطح استان‌های کشور روبه‌رو بود به طوری‌که به‌دلیل همین موضوع روند ترمیم راه‌های مواصلاتی گیلان در سال ۹۸ به نسبت ۸ ماهه نخست سال ۹۷ چیزی حدود ۳ برابر کاهش پیدا کرده است.

    سقف قیر رایگان در قانون بودجه امسال برای دستگاه‌های عمرانی و مصرف‌کننده آن برای نخستین بار از سقف تناژی به سقف ریالی تغییر کرد و معادل ۶ هزار میلیارد تومان تعیین شد که بهانه آن، بروز برخی تخلفات اداری در هنگام توزیع بود، در حالی‌که این تغییر نتوانست پاسخگوی نیاز دستگاه‌های عمرانی به قیر رایگان باشد.

    زمان طلایی برای اجرای پروژه‌های عمرانی در نیمه نخست هر سال اتفاق می‌افتد اما امسال به دلیل آن‌که قیر به مجموعه راهداری تحویل داده نشد عملیات لکه‌گیری، ترمیم و آسفالت جاده‌ها با موانع و چالش‌های بسیار زیادی مواجه شد به طوری‌که استان گیلان نیز به عنوان یکی از مناطق پرتردد کشور از این موضوع آسیب دید.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه نگهداری راه‌ها و رویه راه‌ها یک عملیات کوتاه مدت و عمومی است گفت: برخلاف این موضوع روکش آسفالت پس از گذشت چند سال باید انجام شود اما در هشت ماهه امسال مشکلات عدیده‌ای برای مجموعه وزارت راه جهت تحویل قیر ایجاد شد.

    محمدرضا نازک‌کار ماده اصلی پروژه‌های آسفالت را مصالح سنگی و قیر دانست و تصریح کرد: وقتی قیر نباشد یا تولید آن کم باشد و به هر دلیلی مقدار کمی از آن به دست مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برسد به طور یقین این مشکل در فرآیند و پروسه ترمیم آسفالت و نگهداری از رویه راه‌های استان اختلالات زیادی ایجاد می‌کند.

    وی با تأکید بر اینکه در سال گذشته روکش آسفالت ۲۳۲ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی استان گیلان به خوبی و بدون هیچ مشکلی انجام شد اظهار داشت: با تمام پتانسیل‌ها و ظرفیت‌هایی که در مجموعه راهداری گیلان وجود دارد در ۸ ماهه نخست امسال حدود ۷۵ و نیم کیلومتر از راه‌های استان استان روکش آسفالت شده است.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اشاره به اینکه در ۸ ماهه نخست امسال ۹۶ هزار تن آسفالت در سطح راه‌های استان گیلان تولید و پخش شد خاطرنشان کرد: ایجاد مشکل در فرآیند تحویل قیر تاکنون اصلی‌ترین مانع ایجاد شده در مسیر پیگیری و اجرای پروژه‌های ترمیم و روکش آسفالت در استان گیلان بوده است.

    نازک‌کار در تشریح فعالیت سامانه های حمل و نقل هوشمند در سطح محورهای مواصلاتی گیلان نیز افزود: در راستای ارتقاء ایمنی تردد کاربران جاده‌ای، محورهای برون شهری استان گیلان مجهز به ۵۲ سامانه ثبت تخلفات عبور، ۲۱سامانه نظارت تصویری و ۴۲ سامانه تردد شمار در ۸۴ محور رفت و برگشت شده‌ است.

    وی اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های گیلان را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: افزایش آگاهی دانش‌آموزان نسبت به مسائل ترافیکی، آماده‌سازی آن‌ها در مقابله با خطر، کاهش تعداد تصادفات در کوتاه مدت، اصلاح فرهنگ ترافیکی و جلوگیری از وقوع تخلف در سطح جامعه از جمله مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی استان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: هم‌اینک در استان گیلان چیزی حدود ۹ هزار و ۵۳ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی شامل ۲ هزار و ۵۵۸ دستگاه در بخش مسافر و ۶ هزار و ۴۹۵ دستگاه در بخش کالا مشغول به فعالیت هستند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=53250

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *