×

عضو شورای شهر رشت: انتخاب عجولانه شهردار باعث آسیب به شورا و شهرداری می‌شود

  • کد نوشته: 34608
  • ۱۳۹۷-۰۵-۱۶
  • 113 بازدید
  • ۰
  • عضو شورای شهر رشت گفت: تصمیم عجولانه و شتابزده برای انتخاب شهردار باعث آسیب به شورا و شهرداری می شود. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، بهراد ذاکری در پنجاه و یکمین جلسه شورای شهر رشت در مورد انتخاب شهردار نیز گفت: امروز مهمترین دغدغه مردم و اعضای شورا انتخاب شهردار است. مردم رشت آگاهترین […]

    عضو شورای شهر رشت: انتخاب عجولانه شهردار باعث آسیب به شورا و شهرداری می‌شود
  • عضو شورای شهر رشت گفت: تصمیم عجولانه و شتابزده برای انتخاب شهردار باعث آسیب به شورا و شهرداری می شود.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، بهراد ذاکری در پنجاه و یکمین جلسه شورای شهر رشت در مورد انتخاب شهردار نیز گفت: امروز مهمترین دغدغه مردم و اعضای شورا انتخاب شهردار است. مردم رشت آگاهترین مردم در بین شهرهای کشور هستند و نسبت به انتخاب مدیریت شهری حساسیت دارند.

    وی افزود: دکتر نصرتی کمتر از یک سال از مدیریت شهری استعفا داد. در باور عمومی این است که ایشان با فشار اعضای شورا و ناملایمت های ایجاد شده، رشت را ترک کرد. اگرچه خواست شخصی نصرتی در استعفا بوده است ولی همچنان که مسبوق به سابقه است، ایشان هم گزارشی از فعالیت خود ارائه نداد و این نقطه ضعفی برای اعضای شورا بوده و هست.

    ذاکری ادامه داد: طبق نظر سنجی که صورت گرفته است، ۸۰درصد مردم معتقدند شهردار با لابی و رانت و معاملات پشت پرده انتخاب می‌شود و این یک هشدار جدی است که امروز اعتماد عمومی به شورا کم شده است. باید این حقیقت را پذیرفته و شفاف سازی کنیم و در انتخاب شهردار به گونه ای شفاف عمل نماییم تا از این معضل خارج شویم.

    وی تصریح کرد: متاسفم که پیمانکارانی در پروژه های شهرداری منافع دارند که برای انتخاب شهردار تصمیم می گیرند.چرا باید پیمانکاران تصمیم بگیرند تا منافع ایشان تامین شود.

    عضو شورا با اشاره به انتخاب سرپرست تاکید کرد: با وجود علی بهارمست که تجربه و تخصص در حوزه شهرداری دارد، فعلا یک ثباتی در شهرداری داریم و فعلا ایشان همان کاری را می‌کند که نصرتی می‌کرد بنابراین این فرصت را بدهیم تا گزینه خوبی به عنوان شهردار انتخاب شود تا دوباره شرمنده مردم نشویم.

    ذاکری به نحوه انتخاب شهردار در موارد پیشین اشاره و تصریح کرد: قبلا لیستی تهیه می‌شد و سوابق نامزدها و برنامه‌هایشان بررسی می‌شد ولی در نهایت این نحو بررسی تاثیری در انتخاب نداشت. باید نحوه بررسی انتخاب شهردار ملاک‌های ارزیابی و نمره بندی به اطلاع مردم برسد که به چه ملاکی یک فرد به عنوان شهردار انتخاب می‌شود.

    عضو شورا در پایان تاکید کرد: تصمیم عجولانه و شتابزده برای انتخاب شهردار باعث آسیب به شورا و شهرداری می شود.

    منبع: ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=34608

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *