×

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: بودجه‌های سالانه آموزش و پرورش هدف‌گیری ندارد|دولت تا سال ۱۴۰۰ مشکل ایمن‌سازی مدارس را حل کند

  • کد نوشته: 40259
  • ۱۳۹۷-۱۰-۰۳
  • 106 بازدید
  • ۰
  • عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌گوید: موضوع استانداردسازی سیستم سرمایش و گرمایش مدارس در یک فرآیند ۵ ساله پیش‌بینی شده اما این کار تا کنون اتفاق نیفتاده است. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خانه ملت با ابراز تأسف از حادثه مدرسه زاهدان و جان باختن ۴ دختر، درباره اعتبارات […]

    عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:  بودجه‌های سالانه آموزش و پرورش هدف‌گیری ندارد|دولت تا سال ۱۴۰۰ مشکل ایمن‌سازی مدارس را حل کند
  • عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌گوید: موضوع استانداردسازی سیستم سرمایش و گرمایش مدارس در یک فرآیند ۵ ساله پیش‌بینی شده اما این کار تا کنون اتفاق نیفتاده است.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خانه ملت با ابراز تأسف از حادثه مدرسه زاهدان و جان باختن ۴ دختر، درباره اعتبارات ایمن‌سازی تجهیزات مدارس کشور گفت: دولت بر اساس برنامه ششم توسعه مکلف شده است که هر سال مبلغی را در قانون بودجه برای بحث سرمایش و گرمایش مدارس منظور کند ولی در این امر کوتاهی‌هایی شده و نتوانستند آن طور که لازم است اعتبارات لازم و کافی را اختصاص دهند.

    نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه در بسیاری از روستاها و شهرها مانع از استفاده مدارس از بخاری‌های غیراستاندارد شدند ولی هنوز آموزش و پرورش نتوانسته امکانات و تجهیزات ایمن و استاندارد را جایگزین کنند.

    *بودجه‌های سالانه آموزش و پرورش هدف‌گیری ندارد

    عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرد: قرار بود دولت نظر کارشناسی خود را به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و آموزش و تحقیقات اعلام کند تا بتوان موضوع استانداردسازی سیستم سرمایش و گرمایش مدارس را در یک فرآیند ۵ ساله تمام کرد؛ اما این کار تا کنون اتفاق نیفتاده است.

    وی با انتقاد از اینکه بودجه‌های سالانه آموزش و پرورش هدف‌گیری ندارد، توضیح داد: دولت به صورت کامل حکم قانونی برنامه توسعه در این خصوص را اجرایی نکرده در حالی که باید آن را به صورت صد در صد تخصیص‌یافته اعلام کند.

    *بودجه‌های قطره‌چکانی و ناکافی برای استاندارسازی سیستم مدارس

    عباسی تاکید کرد: این اعتبارات باید با هدف‌گیری مشخص صرف تجهیز مدارس و به ویژه سرمایش و گرمایش آنها شود که دولت تعلل کرده و به همین دلیل هنوز در این خصوص مشکلاتی وجود دارد.

    عضو هیئت رییسه مجلس خواستار تامین بودجه و اعتبار کافی به جهت نوسازی و تجهیز مدارس شد و گفت: دولت باید بر اساس یک کار کارشناسی و هدفمند، این مشکلات را تا سال ۱۴۰۰حل و تمام کند؛ زیرا بودجه‌های فعلی قطره‌چکانی و ناکافی است ضمن آنکه به صورت صد در صدی نیز تخصیص پیدا نمی‌کند.

    *چرا اعتبارات تأمین نمی‌شود؟

    عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه این کمیسیون پیگیر است تا بودجه مسائل سرمایشی و گرمایشی، تجهیز و نوسازی مدارس به صورت۱۰۰ درصد تخصیص‌یافته اعلام و منابع آن مشخص شود، افزود: گاهی بودجه‌ها از منابعی در نظر گرفته می‌شود که پایدار نیست و به همین دلیل تامین اعتبار نمی‌شود لذا مشاهده می‌شود وقتی یکهزار میلیارد تومان اعتبار در نظر می‌گیرند، ۵۰ میلیارد آن بیشتر جذب نمی‌شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=40259

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *