×

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: فرسودگی زیرساخت های درمانی در گیلان

  • کد نوشته: 32424
  • ۱۳۹۷-۰۳-۱۵
  • 83 بازدید
  • ۰
  • عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به لزوم هیات امنایی کردن بیمارستان ها تاکید کرد و گفت: بسیاری از بیمارستان ها توانایی اداره خود را دارند در حالی که در حال حاضر درآمدها به خزانه واریز و پس از کسر درصد قابل توجهی به بیمارستان ها برمی گردد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، مهرداد […]

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: فرسودگی زیرساخت های درمانی در گیلان
  • عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به لزوم هیات امنایی کردن بیمارستان ها تاکید کرد و گفت: بسیاری از بیمارستان ها توانایی اداره خود را دارند در حالی که در حال حاضر درآمدها به خزانه واریز و پس از کسر درصد قابل توجهی به بیمارستان ها برمی گردد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، مهرداد لاهوتی در نشست مشترک مجمع نمایندگان گیلان و هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به آمار بالای سرطان در کشور و گیلان افزود: سرطان در استان رتبه سوم ایران را دارد در حالی که به دولت مکلف شده در کنترل سموم و نظارت بر مواد غذایی نظارت بیشتری داشته باشد و از اشاعه بیماری ها بین مردم جلوگیری کند. 

    وی با بیان این نکته که اعزام بیمار از شهرستان ها به مرکز استان و از رشت به تهران بسیار زیاد است، گفت: این معضل به دلیل ضعف و فرسودگی زیر ساخت های درمان است و تحمیل هزینه بر مردم را به دنبال دارد. 

    لاهوتی به لزوم هیات امنایی کردن بیمارستان ها تاکید کرد و گفت: بسیاری از بیمارستان ها توانایی اداره خود را دارند در حالی که در حال حاضر درآمدها به خزانه واریز و پس از کسر درصد قابل توجهی به بیمارستان ها برمی گردد . 

    *جایگاه گیلان در برنامه ششم توسعه مشخص شود

    محمود شکری نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: باید امکانات و کمبود امکانات حوزه بهداشت و درمان گیلان در مقایسه با سایر استان ها احصا شود. 

    وی با اشاره به وضعیت حوزه درمان در گیلان افزود: باید جایگاه گیلان در برنامه ششم توسعه مشخص شود . 

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این که در حال حاضر بیماران خاص سرگردان هستند و باید متولی آن ها مشخص شود، گفت: اکنون در بیمارستان های استان هیچ گونه امکاناتی به بیماران خاص تعلق نمی گیرد. 

    شکری ادامه داد: بیماران گیلانی به علت فقر امکانات در تهران سرگردان هستند و در هیچ جا جواب قانع کننده ای نمی گیرند/ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=32424

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *