×

فراخوان هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان

  • کد نوشته: 16058
  • ۱۳۹۶-۰۲-۲۵
  • 190 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از انتشار فراخوان هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان خبر داد و گفت: تئاتر خیابانی اکنون به یک رسانه ارزشمند، تاثیرگذار،پر مخاطب و مردمی تبدیل شده است. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» فیروز فاضلی اظهار کرد: امروزه بسیاری از رسانه های دشمن با برنامه ریزی منسجم در […]

    فراخوان هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از انتشار فراخوان هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان خبر داد و گفت: تئاتر خیابانی اکنون به یک رسانه ارزشمند، تاثیرگذار،پر مخاطب و مردمی تبدیل شده است.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» فیروز فاضلی اظهار کرد: امروزه بسیاری از رسانه های دشمن با برنامه ریزی منسجم در حال تهدید فضایل اخلاقی، دینی و اجتماعی جامعه هستند؛ لذا شایسته است تا هنرمندان خلاق و توانای کشور با ابزار تاثیرگذار هنر و بهره مندی آگاهانه از فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی و با مشارکت دلسوزانه و دغدغه مند در راستای رشد و تعالی جامعه و ساختن شهری امن، آرام، با نشاط و پویا تلاش نمایند.

    وی با بیان اینکه تئاتر خیابانی اکنون به یک رسانه ارزشمند،تاثیرگذار، پر مخاطب و مردمی تبدیل شده است،ادامه داد:این هنر می تواند با ارتباط صمیمی و رو در رو با مخاطب خاص و عام به طرح مسایل اساسی، معضلات و مشکلات پرداخته و با تقویت شناخت،انگیزه و شور،در ساختن جامعه ای سالم و مطلوب تاثیرگذار باشد.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری موفق هفت دوره از جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان، از انتشار فراخوان هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان خبر داد و عنوان کرد:امسال برنامه ریزی برای برگزاری این جشنواره زودتر از قبل صورت پذیرفت تا زمان لازم برای تولید آثار نمایشی با موضوعات مرتبط شهروندی فراهم گردد.

    فاضلی افزود:شکل اجرایی جشنواره هشتم نیز نسبت به سال های گذشته کمی تغییر کرده است؛به این شکل که ابتدا طرح دریافت می شود و سپس کارگردان ها فایل ضبط شده از کارهایشان را برای داوری نهایی به دبیرخانه جشنواره ارسال می کنند.

    این مقام مسئول با بیان اینکه فرهنگ سازی و آموزش در مقاطع کودکی تاثیرگذاری بیشتری دارد،اضافه کرد:نظر به لزوم توجه ویژه به تولید و عرضه آثار متناسب و ارزشمند نمایشی به ویژه با مضامین شهروندی و آموزشی برای رده سنی کودک و نوجوان؛این دوره از جشنواره پذیرای نمایش های تولید شده در قالب های نمایش زنده و عروسکی می باشد.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان «حفظ ریشه های فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی»، «ارتقای سطح دانش شهروندی، بهبود زندگی شهری» و «استحکام پیوند شهروندی، مشارکت در ساختن شهر سالم و پاک» را از اهداف برگزاری هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان عنوان کرد.

    فاضلی گفت:موضوعات جشنواره امسال نیز شامل شهروند و فرهنگ ایثار و شهادت،اقتصاد مقاومتی؛تولید و اشتغال، فرهنگ دینی و اسلامی،آگاهی از حقوق شهروندی،آسیب های اجتماعی، ترویج کتاب و کتابخوانی، محیط زیست، امکانات و آسیب های فضای مجازی، مشارکت مسئولانه در صرفه جویی منابع انرژی،حفظ فضای سبز،اموال عموم،مدیریت زباله و پسماند، ترافیک؛فرهنگ پهلوانی و رادمردی و شهروند نوجوان،نشاط، باور و مسئولیت پذیری است.

    وی با بیان اینکه علاقمندان برای مشاهده فراخوان جشنواره و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اطلاع رسانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مراجعه نمایند، ابراز امیدواری کرد:این دوره از جشنواره به همت هنرمندان، حضور و مشارکت سازنده شهروندان و حمایت مدیران و مسئولان،محملی برای پیشرفت،عزت،آبادانی و نشاط ایران اسلامی باشد./ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=16058

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *