×

فرماندار آستانه در حاشیه رونمایی از پوستر جشنواره بادام‌زمینی: بی توجهی به کشاورزی معظلات اجتماعی را در بر دارد

  • کد نوشته: 20723
  • ۱۳۹۶-۰۶-۱۵
  • 53 بازدید
  • ۰
  • فرماندار آستانه‌اشرفیه گفت: اگر کشاورزی آسیب ببینید به افراد بیکار جامعه افزوده‌شده و معضلات اجتماعی زیادی رخ خواهد داد. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»رحیم حیدری در حاشیه رونمایی از پوستر جشنواره بادام‌زمینی با تشکر از ستاد برگزاری این جشنواره اظهار کرد: برنامه‌ریزان جشنواره ساعات زیادی را برای برگزاری آن با به‌کارگیری تمام مردم […]

    فرماندار آستانه در حاشیه رونمایی از پوستر جشنواره بادام‌زمینی: بی توجهی به کشاورزی معظلات اجتماعی را در بر دارد
  • فرماندار آستانه‌اشرفیه گفت: اگر کشاورزی آسیب ببینید به افراد بیکار جامعه افزوده‌شده و معضلات اجتماعی زیادی رخ خواهد داد.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»رحیم حیدری در حاشیه رونمایی از پوستر جشنواره بادام‌زمینی با تشکر از ستاد برگزاری این جشنواره اظهار کرد: برنامه‌ریزان جشنواره ساعات زیادی را برای برگزاری آن با به‌کارگیری تمام مردم و جریان‌های داخل شهر وقت گذاشتند تا جشنواره را در حد و نام شهرستان برگزار کنیم.

    وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی افزود: مقام معظم رهبری رهنمودهای زیادی را در این زمینه مطرح کردند و این نشان می‌دهد که این موضوع از اهمیت زیادی برخورد دار است.

    فرماندار آستانه‌اشرفیه با تأکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی در شهرستان بیان کرد: اگر کشوری سیاستش در خارج مرزها تأمین شود آن ملت آسیب‌پذیر خواهد بود و اگر کشورهای دیگر این موضوع را بدانند درصدد گرفتن امتیاز از آن کشور بر خواهند آمد همان‌طور که شوروی سابق فروپاشی‌اش از طریق همین مسائل اقتصادی بود.

    حیدری بابیان اینکه باید در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم گفت: موانع و آسیب‌های در بحث کشاورزی را باید برطرف کنیم و اگر کشاورزی آسیب ببینید به افراد بیکار جامعه افزوده‌شده و معضلات اجتماعی زیادی رخ خواهد داد.

    وی افزود: کشاورزان نباید دغدغه در کار خود داشته باشند و مسئولان موظف هستند که دغدغه‌های آن‌ها را برطرف کنند تا تولید در جامعه رونق پیدا کند.

    فرماندار آستانه بابیان اینکه در شهرستان درزمینهٔ تأمین آب کشاورزی هیچ مشکلی نداشتیم گفت: با تلاش دستگاه‌های دولتی درزمینهٔ آب، علا رغم تمام کمبودهای که در بحث آب وجود داشت خدا را شکر امسال هیچ مشکلی برای تأمین آب زمینه‌ای کشاورزان نداشتیم.

    وی با اشاره به اینکه جشنواره اهداف مختلفی دارد افزود: مسافرانی که از استان‌های دیگر می‌آیند از فرهنگ غنی گیلان مطلع شده و واسطه‌ها دستشان کوتاه و مردم با فروشندگان تولیدکننده محصول ارتباط پیدا خواهند کرد.

    حیدری افزود: میزان تولید این محصول پنج و نیم تا شش تن پیله در هکتار است که بعد از خشک شدن به چهار تن تبدیل می‌شود و از این پیله‌ها سه تن دانه خشک می‌شود و دو تا دونیم تن دانه برشته در هر هکتار خواهد بود.

    وی با اشاره به ارزش مالی این محصول افزود: ارزش این محصول معادل ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان در سال است که نقش مهمی در معصیت مردم دارد وزندگی مردم را بهبود می‌بخشد.

    فرماندار آستانه با اشاره به آفات این محصول افزود: هر گیاهی یک سری آفات و بیماری‌های مربوط به خود را دارد و اگر پیگیری نشود آفت رشد کرده و آن محصول از بین خواهد برد که قارچ‌های خاک‌زی آفت بادام‌زمینی هستند.

    وی افزود: محققینی که به جشنواره می‌آیند راه‌های مقابله با این آفات و زمان‌های رسیدن کود به محصول را به مردم اطلاع می‌دهند.

    فرماندار آستانه بابیان اینکه باید سعی شود اهداف جشنواره محقق شود گفت: با برگزاری این جشنواره و نوع اطلاع‌رسانی باید کمک شود که اهداف مربوط به آن محقق شده و ایستگاه مرکز تحقیقات کشاورزی در شهرستان احداث شود.

    حیدری با اشاره به رتبه آستانه در تولید بادام کشور افزود: ۹۰ درصد بادام‌زمینی کشور در آستانه تولیدشده و جایگاه اول کشور را دارد البته شهرهای دیگر هم دارند تلاش می‌کنند اما آستانه مقام اول کشور را دارد.

    وی افزود: بخشی از آسیب‌های که به بادام‌زمینی وارد می‌شود پس از برداشتن از زمین است که اگر در هوای آزاد بماند قارچ به آن آسیب خواهد زد پس باید به‌خوبی مراقبت شوند/فارس

    برچسب ها

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=20723

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *