×

فرماندار املش: دهیاران بر ساخت وسازهای روستایی نظارت دقیق داشته باشند

  • کد نوشته: 61391
  • ۱۳۹۹-۰۷-۱۰
  • 84 بازدید
  • ۰
  • فرماندار شهرستان املش از دهیاران خواست به منظور جلوگیری از تخلفات و تغییر کاربری غیرقانونی اراضی بر ساخت وساز های روستایی نظارت بیشتری داشته باشند. به گزارش گیل و دیلم ،محمد رنجبر نیاول روز پنجشنبه در جلسه آموزش تبیین وظایف دهیاران در حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی گفت:دهیاران باید ضمن به روز بودن در […]

    فرماندار املش: دهیاران بر ساخت وسازهای روستایی نظارت دقیق داشته باشند
  • فرماندار شهرستان املش از دهیاران خواست به منظور جلوگیری از تخلفات و تغییر کاربری غیرقانونی اراضی بر ساخت وساز های روستایی نظارت بیشتری داشته باشند.

    به گزارش گیل و دیلم ،محمد رنجبر نیاول روز پنجشنبه در جلسه آموزش تبیین وظایف دهیاران در حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی گفت:دهیاران باید ضمن به روز بودن در مورد قوانین و مقررات مربوط به دهیاری از ساخت وساز های بدون مجوز جلوگیری کرده و برساخت وسازهای روستایی نظارت بیشتری داشته باشند.

    وی خاطرنشان کرد:دهیاران باید برای آموزش عمومی مردم از طریق فضای مجازی نهایت بهره را برده و به مردم اطلاع رسانی کنند.

    وی با اشاره به اینکه یک پیشه بودن در روستا امروز جواب نمی دهد افزود:کشاورزان روستایی باید چند پیشه باشند تا بتوانند زندگی بهتری داشته باشند.

    وی اظهار داشت : کارشناسان تعاونی دهیاریها آن طوریکه باید بر ساخت و سازهای روستایی نظارت داشته باشنداین جدیت درنظارت کم اثر است لذابرای اینکه اراضی کشاورزی حفظ شود باید جلوی ساخت وسازهای بی رویه درروستا گرفته شود.

    دادستان املش نیز در این جلسه گفت:هرگونه ساخت و ساز بدون مجوز در اراضی باغی و زارعی و منابع طبیعی ممنوع است لذا دهیاران در صورت مشاهده باید این موضوع را به اداره متولی اش اطلاع رسانی کنند.

    سید حسن رضوی افزود:هرگونه تصرف و ساخت وساز در عرصه های ملی باید به اطلاع اداره منابع طبیعی گزارش شود و این موضوع از سیاست های قوه قضائیه برای پیشگیری از جرائم در مورد تغییر کاربری اراضی زراعی،باغی و عرصه های منابع طبیعی است.

    شهرستان املش دارای ۱۴۳ روستا است که ۹۳ روستا دارای شورای اسلامی و ۸۰ روستا دارای دهیاری است و بقیه روستاها فاقد شورا یا دهیاری است.

    شهرستان املش با ۲ بخش مرکزی و رانکوه و با جمعیتی در حدود ۴۴ هزار نفر در۷۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=61391

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *